شناسهٔ خبر: 160973 - سرویس جامعه
منبع: فارس

حریرچی: بازگشایی برخی صنوف و مکان‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت:همچنانا به مردم هشدار می دهیم که بازگشایی برخی صنوف و مکان‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست.

به گزارش «نماینده»، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت که به شیراز سفر کرده در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: استان فارس یکی از پیشرو ترین استانها در کنترل کرونا بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی می شد در این استان شیوع بالایی داشته باشیم اما با تدابیر انجام شده میزان شیوع در سطوح کم طبقه بندی می شود.

حریرچی گفت: میزان آزمایشاتی که از افراد به ظاهر طبیعی و در ارتباط با افراد مبتلا به کرونا انجام می شود در این استان از تعداد بالایی برخوردار است و روزانه حدود 1750 تست در این استان گرفته می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: از لحاظ میزان بستری تقریبا به حداقل بستری نسبت به جمعیت داخل استان رسیده اند و میزان فوتی ها هم کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: ولی می خواهم این هشدار را بدهم که در چند روز اخیر هم باز یک افزایشی در همین استان رخ داده است و از مردم می خواهیم سفرها را کاهش دهند.

حریرچی گفت: تا زمانی که حتی یک مورد ویروس کرونا در کشور وجود داشته باشد این نشان می دهد که نمی توان خوشبین بود و مبارزه با کرونا تمام نشده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بازگشایی ها به معنای پایان مشکلات نبوده است و ما چون  ملاحظات اقتصادی داشتیم و بخشی از جامعه درآمد روز مزد دارند بخشی از بازگشایی ها را شاهد خواهیم بود.

اما همچنان دانشگاه ها و مدارس که جمعیتی حدود 20 میلیون نفر دارند باید تعطیل باشد تا یکی از کانون های انتقال ویروس از بین برود.