شناسهٔ خبر: 160757 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ارتباط ضعیف دولت و مجلس در ۴۵ روز گذشته

عبدالرضا عزیزی// رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برگزاری جلسات آنلاین پارلمان گفت: در آخرین جلسه فقط ۱۳۱ نماینده حاضر بودند هر چند که به دلیل تعطیلی کشور، ارتباط دولت و مجلس در این ۴۵ روز اخیر کم بود.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین) در مورد موافقت نشدن با طرح ۳ فوریتی تعطیلی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: این طرح بسیار ناپخته بود و فکری در مورد آن نشده بود که البته با آن هم موافقت نشد؛ باید برای تصویب هر طرح و یا لایحه‌ای در وهله‌ی اول با سه قوه هماهنگ بود بعد هم اورژانسی تصمیم گرفته و با آن موافقت کرد. 

عزیزی در همین راستا افزود: این طرح بسیار با عجله نوشته شده بود و یکی از دلایل ناپختگی این طرح، تعطیل بودن مجلس و دولت و قوه قضاییه بود، چرا که مثلا مجلس خودش مرکز شیوع کرونا می‌باشد و ٦٠ نماینده‌ مجلس مبتلا به کرونا ویروس هستند و وقتی نمایندگان با وزرا و معاونین در ارتباط هستند این شیوع ادامه پیدا می‌کند.

** دولت پزشکان هیات رئیسه را به ستاد کرونا دعوت نکرد

عزیزی اظهار داشت: در ۴۵ روز گذشته به دلیل تعطیلی‌ها، ارتباط دولت و مجلس ضعیف بوده است، حتی قرار هم بر این شده بود که آقایان پزشکیان و قاضی زاده هاشمی نایب رییس و عضو هیئت رئیسه مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا شرکت کنند اما دولت این ۲ نفر را اصلا دعوت نکرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در دوران تعطیلات، نمایندگان بطور آنلاین و از طریق فضای مجازی تصمیم‌گیری‌ها را انجام می‌دادند و آخرین جلسه علنی هم با ١٣١ نفر به صورت آنلاین برگزار شد. 

** جلسه هفته آینده روسای کمیسیون‌های مجلس با وزیر کار

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مقابله با ویروس کرونا نیاز به یک مدیریت واحد و منطقی دارد ضمن اینکه این ویروس پاندمیک شده و جهانی است، ما علاوه بر کنترل داخلی و کشوری باید همکاری جهانی نیز داشته باشیم.

وی در پایان در واکنش به اینکه مردم درخواست دارند تا زودتر در این باره تصمیم گیری شود افزود: بنده امروز این موضوع را در جلسه‌ مشترک روسای کمیسیون‌های تخصصی و هیئت رئیسه مجلس مطرح خواهم کرد، ضمن اینکه ما ان شاالله در هفته‌ آینده هم با وزیر کار جلسه‌ خواهیم داشت و همه این مسائل از جمله سبد معیشتی، کمک‌هایی که باید انجام شود از جمله کمک به نیازمندان، کمک به بهزیستی، کمیته‌ امداد و سالمندان را پیگیری و بررسی خواهیم کرد.