شناسهٔ خبر: 160750 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

مردم توان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند

صدیف بدری/43 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت کنونی، مردم توان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند و قطعا تداوم دریافت اقساط این تسهیلات، اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن را ضروری دانست و گفت: جمع کثیری از تسهیلات گیرندگان وام مسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، حال در وضعیت اقتصادی کنونی کشور، قطعا این افراد توان پرداخت اقساط خود را نخواهند داشت

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از خانواده ها با مشکلات مالی و اقتصادی رو به رو هستند، حال اخیرا بانک مرکزی در دستور العملی به بانک ها؛ پرداخت اقساط تسهیلات بانکی رو به مدت سه ماه تعلیق کرده، اما متأسفانه در این دستور العمل به تسهیلات مسکن اشاره ای نشده است.

مردم توان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند

وی افزود: در وضعیت کنونی مردم توان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند و قطعا تداوم دریافت اقساط این تسهیلات، اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم ورود وزیر راه و شهرسازی برای تحقق موضوع تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی مسکن تأکید کرد و گفت: وزارت راه باید بانک مرکزی را مجاب به تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن کند تا مردم در این مدت با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

بدری ادامه داد: در شرایط کنونی درآمد کارگران و شاغلان واحدهای تولیدی دچار مشکل شده و آن ها توان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی را ندارند، حال بانک مرکزی بازپرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی را تعلیق کرده اما باید توجه کرد که همین فعالان واحدهای تولیدی برای تأمین مسکن خود اقدام به دریافت وام مسکن کرده اند؛ بنابراین ضروری است که بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز تعلیق شود.