شناسهٔ خبر: 160663 - سرویس جامعه
منبع: فارس

اعلام جزئیات نحوه افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

بازنشستگان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه امسال میانگین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری 800 هزار تومان خواهد بود، گفت: حداقل حقوق بازنشستگان این صندوق با سنوات کامل 2 میلیون و 800 هزار تومان است.

به گزارش «نماینده»،اکبر افتخاری با اشاره به پیگیری های بازنشستگان از جلسات و مذاکرات مربوط به همسان‌سازی حقوق‌ها در سازمان برنامه و بودجه، توضیحاتی را درباره جزئیات این موضوع مطرح کرد.

وی در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشت: ابتدا قرار بود، سه هزار و 500 میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تخصیص پیدا کند که با پی‌گیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری، این رقم حدود دو برابر شد و به شش هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

افتخاری با اشاره به اینکه رقمی که اکنون به عنوان میانگین افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شده است، شامل دو بخش افزایش حقوق و همسان‌سازی است، افزود: به این معنی که ابتدا حقوق کلیه بازنشستگان از گروه یک تا گروه بیست، 15 درصد افزایش پیدا می‌کند و سپس، مبالغی نیز برای همسان‌سازی به آن افزوده می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام اینکه هم‌سان‌سازی به شکل پلکانی نزولی انجام می‌شود، ادامه داد: این به این معناست که کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند، مبلغ بیشتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند و بالعکس، کسانی که حقوق بیشتری می‌گیرند، مبلغ کمتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همسان‌سازی در گروه‌های پایین‌تر به شکلی است که حداقل حقوق، برای افراد با سنوات کامل (30سال) دو میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود، افزود: همان طور که قبلا اعلام شده، مجموع دو رقم «پانزده درصد افزایش حقوق» و «همسان‌سازی»، به طور میانگین حدود 800 هزار تومان است که از فروردین‌ماه جاری اعمال خواهد شد.