شناسهٔ خبر: 160610 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظارت نمایندگان مجلس بسیار ضعیف است و آیین‌نامه داخلی فَشل/ بهارستان به خانه‌تکانی احتیاج دارد

ابطحی/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت نمایندگان مجلس بسیار ضعیف است و تا زمانی که این موضوع حل نشود مشکلات پابرجا خواهد ماند.

به گزارش «نماینده»، محمد جواد ابطحی با بیان اینکه مجلس یازدهم در وهله اول فعالیت خود باید ساختار مجلس و به عبارت بهتر آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را اصلاح کند، گفت: ساختار مجلس احتیاج به خانه‌تکانی دارد و باید آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اصلاح نشود برنامه‌ها و پیشنهادات نمایندگان مجلس آینده هم محقق نمی‌شود.

ابطحی بیان داشت: نظارت نمایندگان مجلس بسیار ضعیف است و تا زمانی که بعد نظارتی مجلس تقویت نشود مشکلات پابرجا خواهد ماند و مهمترین کار نمایندگان در مجلس آینده این است که بعد نظارتی مجلس را ارتقا دهند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت قانونگذاری در مجلس هم باید تغییر کند گفت: لازم است که مجلس به صورت الکترونیکی برگزار شود و ضرورتی ندارد که نمایندگان از حوزه‌های مختلف انتخابیه به تهران بیایند تا جلسات علنی برگزار شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری جلسات علنی مجلس می‌توان از تکنولوژی‌های نوین چون ویدئو کنفرانس استفاده کرد و ضرورتی ندارد که نمایندگان از شهرستان‌ها به تهران بیایند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت آیین نامه داخلی مجلس بسیار فشل است و همه اختیارات به هیئت رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی داده شده است که این رویه درست نیست و باید در مجلس آینده اصلاح شود.