شناسهٔ خبر: 160591 - سرویس مجلس
منبع: فارس

فکری برای ویروس‌های اخلاقی جامعه بکنیم

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس گفت: کرونای فکری گرفته‌ایم و خود را در قرنطینه قرار داده و از ارزش‌ها فاصله گرفتیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی منتخب مردم محلات در مجلس یازدهم ،گفت: این روزها بنا بر تصمیم مسئولان و کارشناسان جهت جلوگیری از رشد سریع بیماری کرونا طرح فاصله گذاری انجام شد.

وی افزود: فراوان بودند افرادی که با رعایت این دستور شب و روز در خانه ماندند این در حالی است که برخی از جانبازان قطع نخاعی۳۴سال یا حتی بیشتر از این مدت از روی تخت بیمارستان نتوانسته‌اند از بستر و تخت خود بلند شوند.

منتخب مردم محلات در مجلس یازدهم تصریح کرد: این جانبازان روزی نبوده که برای ایران اسلامی آرامش خود را فدا نکرده باشند ولی امروز تنها و آرام گوشه‌ای با خدا نجوا می‌کنند.

سلیمی اظهار داشت: آیا فکر کرده‌ایم چگونه این جانبازان شب و روز به آنها گذشت!؟ ما مدیون آنها هستیم و حتی بسیاری از اوقات از مرام آنها فاصله گرفتیم ولی این فاصله ما را به کجا رساند !! اگر از آنها فاصله نگرفته بودیم سرطان ریا، ریه اجتماع را مسدود نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما کرونای فکری گرفتیم و خود را در قرنطینه قرار دادیم و به همین دلیل از ارزش‌ها فاصله گرفتیم.

نماینده محلات در مجلس دهم گفت: می‌دانید چرا سکته اعتقادی پیدا کردیم چون یادمان رفت برای چه جهاد می‌کردیم.

وی افزود: این روزها باید به روزها و شب‌هایی که به آزادگانی که ۸ سال در قرنطینه بودند فکر کنیم! خاطرات آنها را بخوانیم شاید فاصله ما با آن روحیه‌های نستوه آنان کمتر شود.

منتخب مردم محلات در مجلس یازدهم با بیان اینکه معلولان بدلیل عدم مناسب سازی معابر گاه ماهها از خانه بیرون نمی‌آیند اما مشخص نیست چه کسی مسئول این فاصله گذاری اجباری آن هم در طول یک عمر است! آیا تابه حال تصور کرده‌ایم آن جانباز عزیزی که نزدیک ۴۰ سال پیش چشمان خودرا در دفاع از کیان کشور هدیه داد چه می‌کشد!

وی با بیان اینکه کرونا یک ویروس است اما با سرعت انتشار فوق العاده گفت: آیا می‌دانیم ویروس‌های اخلاقی نیز همین گونه‌ هستند که دولت باید فکر به حال این ویروس کند لذا باید از آنها فاصله گرفت و اگر کسی در این میدان توصیه بهداشتی کرد باید قدر او را بدانیم.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه‌های بزرگان درباره رعایت نزدیک شدن به ویروس‌های اخلاقی ما را از آلودگی می‌رهاند که اظهارات آنها همان امر ‌به معروف ونهی از منکر است که هدف آنها جلوگیری از آلودگی بیشتر است.