شناسهٔ خبر: 160573 - سرویس مجلس
منبع: فارس

نوروزی: برای تحقق شعار سال باید همه بخش‌ها در خدمت تولید باشند

حسن نوروزی عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: لازمه تحقق شعار سال «جهش تولید» این است که همه بخش‌ها در خدمت تولید باشند و موانع از سر راه این بخش برداشته شود.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «جهش تولید» گفت: برای تحقق این شعار در حوزه مالیاتی باید روال به گونه‌ای باشد که مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکننده اخذ نشود بلکه مصرف‌کننده نهایی آن را بپردازد.

وی افزود: بخش‌های مختلف همچون بهداشت، محیط زیست، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید در خدمت تولید باشند نه اینکه برای تولیدکنندگان مانع ایجاد کنند به عنوان مثال اگر کارخانه‌ای محیطی را آلوده می‌کند نباید تعطیل شود بلکه باید تولیدکننده تسهیلات بدهند که از فیلتر استفاده کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس، اظهار داشت: علاوه بر این باید تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و نظام بانکی در خدمت بخش تولید باشد نه اینکه خود بنگاه‌داری کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم در حوزه تولید بخش کشاورزی است که لازم است در این حوزه با انجام کار جهادی کشاورزی مکانیزه و آبیاری قطره‌ای در این زمینه محقق شود.

وی در پایان گفت: ما در حوزه‌های مختلف پتانسیل‌های زیادی در حوزه تولید داریم که باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد و از جهات مختلف چه پرداخت تسهیلات، چه معافیت‌ها و چه تخفیف‌ها این حمایت‌ها انجام شود.