شناسهٔ خبر: 160567 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

مرکز تماس شهرداری منطقه ۱۲ با هدف غربالگری شهروندان راه اندازی شد

کرونا شهردار منطقه 12 از راه اندازی مرکز تماس شهرداری منطقه ۱۲ با هدف اجرای طرح غربالگری شهروندان خبر داد.

علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲، از اجرای طرح غربالگری در منطقه ۱۲ شهر تهران خبر داد و گفت: با همکاری سپاه محمد رسول الله (ص) و مرکز بهداشت شرق تهران، طرح غربالگری شهروندان منطقه ۱۲ با هدف مقابله با ویروس کرونا از فردا اجرایی خواهد شد.

سعادتی با بیان اینکه در این طرح شهروندان منطقه ۱۲ و برخی مناطق هم جوار جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا غربالگری خواهند شد، اضافه کرد: در تلاش هستیم تمامی  ۲۵۰ هزار نفر  شهروند منطقه ۱۲ را طی ۷ الی ۱۰ روز آینده غربالگری کنیم.

سعادتی گفت: این طرح از سوی سپاه محمد رسول الله(ص) در تهران به اجرا در می آید و نیروهای داوطلب بسیجی که قبلا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آموزش داده شده اند، با استقرار در سوله بحران شهرداری منطقه ۱۲ طرح را اجرا خواهند کرد. در این طرح مقرر شده است، افراد حاضر در این مرکز تماس ضمن تماس با شهروندان اطلاعات و وضعیت سلامت آنها را در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت و نسبت به پاسخگویی به سوالات  آنها اقدام کنند.

سعادتی افزود: زیر ساخت های اجرای این طرح فراگیر با تلاش همکاران شهرداری منطقه ۱۲ در اسرع وقت آماده شد و از فردا امکان راه اندازی مرکز تماس و شروع این طرح فراهم شده است.

وی همچنین تاکید کرد شماره ای که از طریق آن با شهروندان تماس گرفته می شود، همان شماره اعلامی از طرف وزارت بهداشت یعنی ۴۰۳۰ می باشد و شهروندان اطلاعات خود را در اختیار شماره های ناشناس قرار ندهند.