شناسهٔ خبر: 160549 - سرویس سیاست

نوش آبادی: ماجراجویی های اخیر آمریکا در عراق، عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

نوش آبادی نوش آبادی گفت: هرگونه اقدام متجاوزانه نظامی که به امنیت شهروندان، حاکمیّت ملی و منافع کشور عراق آسیب بزند، با خشم ملت‌ها و پاسخ کوبنده و پشیمان کننده جبهه مقاومت منطقه روبرو خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه و سفیر سابق کشورمان درعمان گفت: هرگونه تحرک نظامی آمریکا در عراق، عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت و نه تنها موجب یکپارچگی جبهه مقاومت خواهد شد؛ بلکه با پاسخی کوبنده نیز همراه خواهد گشت .
منتخب دوره یازدهم مجلس افزود: موج رسانه‌ای - روانی آمریکا طی چند روز گذشته  و تحرکات نظامی در خاک عراق، نشان‌دهنده اجرای طرحی متمرکز برای حمله به پایگاه‌های امنیتی و حشد الشعبی و مقاومت اسلامی است.

وی اظهار داشت:آمریکا با غفلت ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان و منطقه، سعی می‌کند اهداف شوم خود در عراق را پیگیری کند و به دنبال آن است تا با تحرکات نظامی در عراق، گروه‌های شیعی و احزاب سیاسی را برای تسلیم یا تحمیل نخست‌وزیرِ مورد نظر خود، تحت فشار قرار دهد و در صورت عدم تمکین، وانمود کند کشور عراق  دچار بی‌ثباتی و هرج و مرج خواهد شد.

نوش آبادی با اشاره به اینکه آمریکا، از لحاظ سیاسی نتوانسته است که در عراق به موفقیت دست پیدا کند و قصد دارد از لحاظ نظامی عراقی‌ها را تحت فشار قرار دهد، گفت: رزمایش معنادار نظامی مشترک آمریکا و امارات متحده عربی در چند روز گذشته که برای نخستین بار نیروهای موساد و سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و سه گروه شبه نظامی عراقی در آن حضور داشتند از یک سو و اعلام عقب نشینی شتاب‌زده و در عین حال آشفته آمریکا از چند پایگاه نظامی و استقرار نیروهای آن در دو پایگاه بزرگ نظامی «عین الاسد» در غرب عراق و «حریر» در اربیل، از سوی دیگر، جنگ روانی علیه مردم و دولت عراق تلقی می‌گردد. گرچه برخی، این تحرکات را تقویت نظریه طرح کودتا و عملیات نظامی در عراق تفسیر می‌کنند.

سفیرسابق کشورمان گفت : استقرار سامانه ضد موشکی پاتریوت در پایگاه "عین الاسد" برای مقابله با موشک‌های بالستیک و ورود ادوات سنگین توپ‌خانه‌ای و زرهی ارتش آمریکا و بریتانیا، از مرز کویت به داخل عراق و همچنین چهل دستگاه کامیون حامل جنگ‌افزار و ادوات نظامی ارتش آمریکا، از طریق سوریە به عراق، بدون اطلاع و موافقت دولت و مقامات عراقی، یک ماجراجویی خطرناک است که عواقب سنگینی برای ایالات متحده خواهد داشت.

نوش آبادی هشدار داد:کاخ سفید، قدرت ⁧مرجعیت⁩ و قدرت مردم و گردان‌های حزب الله و نیروی عظیم حشدالشعبی عراق را از نزدیک دیده است و چنانچه  بخواهد مجددا مرتکب خطایی نظامی شود، بی‌تردید به خروج سریعتر آمریکا از منطقه و پایان ⁧عمر صهیونیسم⁩ خواهد انجامد.

وی تاکید کرد: هرگونه اقدام متجاوزانه نظامی که به امنیت شهروندان، حاکمیّت ملی و منافع کشور عراق آسیب بزند، با خشم ملت‌ها و پاسخ کوبنده و پشیمان کننده جبهه مقاومت منطقه روبرو خواهد شد.