شناسهٔ خبر: 160512 - سرویس سایر حوزه‌ها

ابزارآلات مختلف و کاربردهای آنها

آچار بکس

تفاوتی ندارد که شما مکانیک هستید، یا ساختمان ساز، نجار و برق کار و یا حتی یک فردی که به انجام کارهای فنی علاقه مند است. شما با توجه به نوع کاری که انجام می دهید به ابزار آلات و تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت. هدف نهایی شما باید استفاده از یک ابزار کاربردی و مناسب برای رسیدن به بهترین و با کیفیت ترین محصول تولیدی باشد. انتخاب و تصمیم گیری در گزینش ابزارها امری مهم و حائز اهمیت است که می تواند کار شما را تسهیل و زمان بندی انجام آن را تسریع کند. شرکت های بزرگی در زمینه تولید و عرضه ابزارآلات صنعتی فعالیت می کنند و می توان از این شرکت ها به ابزار نووا اشاره کرد. نووا جزو اولین شرکت هایی است که یکی از بزرگترین نوآوری های مربوط به صنعت خراطی و نجاری را معرفی کرد که آن هم ماندرل 4 محور در سال 1988 بود. ماندرل انقلابی را در چگونگی بکارگیری ابزار آلات در صنعت چوب سازی ایجاد کرد.

این شرکت به منظور رفع نیازهای افراد در زمینه ی تامین ابزار آلات صنعتی، همواره به دنبال نوآوری و پیشرفت تکنولوژی تولید است. پیروی از استانداردها و رسیدن به یک کیفیت مطلوب و همچنین قیمتی مناسب از اهداف همیشگی این برند است.

یکی از بزرگترین کشفیات انسان اهرم های مکانیکی است. آچار به شما امکان می دهد تا تنها به وسیله یک اهرم و انگشتان خود، پیچ های ریز و درشت را با نیروی بیشتری بچرخانید. کافی است مطمئن شوید که اهرم مناسبی را انتخاب کرده اید.

آچارها و برادران خود پیچ گوشتی ها از تجهیزات رایج جعبه آچار محسوب می شوند. آچار ابزاری است که در اطراف مهره قرار می گیرد. خاصیت دیگر آچار این است که از اهرم، در مقابل دستگیره آچار، برای سفت یا شل کردن مهره استفاده می کند. انواع دیگر آچارها عبارتند از: آچار لوله، آچار چرخ، آچار قابل تنظیم، آچاربکس (آچاربکسی که مخصوص لاستیک ها طراحی شده است)، آچار آلن و ...

تعریف آچار بکس و کاربردهای آن

طراحی قابل تعویض یک ابزار و یا آچاربکس به معنای این است که می توانید کارهای مختلفی را با حفره ها و پیوست های مختلف آن انجام دهید. دسته از طریق اتصال دهنده درایو مربعی square drive به انتهای سوکت می خورد. انتهای دیگر سوکت بالای یک بست است. مکانیسم موجود در آچار ضامن دار، به دسته اجازه می دهد تا هنگامی که آن را در جهت عقربه ساعت می چرخانید، یک بست را محکم ببندید اما هنگام چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت ، آن را باز کنید. یک سوئیچ در قسمت چرخشی، اقدام شما برای باز کردن بست ها را معکوس می کند.

آچاربکس ها عملکردی مشابه آچار معمولی را انجام می دهند: آنها اتصال دهنده ها را محکم و سست می کنند. همچنین، از آنجایی که یک سوکت کاملاً در اطراف بست قرار می گیرد، نسبت به انواع آچارهای دیگر احتمال لغزش کمتری دارند.

اگر از اندازه های اشتباه یا اندازه تقریبی (مثلاً استفاده از آچار آمریکایی برای سفت کردن مهره متریک) استفاده کنید، ممکن است مهره را شکسته و یا آن را غیر قابل استفاده کنید. به همین دلیل داشتن آچار با اندازه های قابل تنظیم در هنگام کار برای شما کاربردی خواهد بود.

ابزار دریل

یک دریل برقی یا بی سیم یکی از متنوع ترین وسایلی است که می توانید در خانه خود نگه دارید. این کار برای ایجاد حفره ها، پیچاندن و راندن و مخلوط کردن ملات از جمله دیگر کاربردهای آن است. هنگامی که شما نیاز به سوراخ کردن یک دیوار یا یک تخته دارید، گزینه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید روش های دستی و رایج که همان استفاده از چکش و میخ است را به کار بگیرید. اما باید در نظر داشته باشید که با این روش شما واقعاً نمی توانید عمق سوراخ را کنترل کنید یا با چند بار ضربه زدن به چکش، ممکن است به انگشت دست خود نیز ضربه بزنید. درعوض، ما پیشنهاد می کنیم ابزار مناسب این کار را انتخاب کنید. هنگامی که ابزار مناسب آن را در اختیار دارید، تعداد کارهایی که انجام می دهید بسیار سریعتر خواهد بود. در این صورت ابزار مناسب شما یک دریل برقی است. دقت سوراخ هایی که با اندازه های مختلف برای آویزان کردن تصاویر و یا تعمیر مبلمان ایجاد می کنید، شما را شگفت زده خواهد کرد.

دریل ها می توانند چندین کارکرد عالی دیگر را نیز انجام دهند، از جمله آن که می توانید مواد مختلف ساخت و ساز را به وسیله ی آن با هم ترکیب کنید. اگر بخواهید به عنوان یک فنی کار از عهده کارهای روزمره و شخصی خود بربیایید، داشتن یک دریل برای شما امری ضروری محسوب می شود.

انواع دریل

شما چند نوع مته یا دریل مختلف برای خرید در دسترس خواهید داشت. تفاوت اصلی این دریل ها شامل طراحی سیم و کابل آنها است.

دریل های بی سیم : این دریل ها تقریباً محبوب ترین نوع دریل برای استفاده در خانه هستند. آنها از یک باتری قابل شارژ که در قسمت انتهای دسته دریل جا دارد، استفاده می کنند که به شما این امکان را می دهد تا ابزار را به خوبی در دست خود حفظ کنید. ظرفیت باتری با ولت اندازه گیری می شود  که این نیز برابر با قدرت واحد دریل است. دریل های بی سیم این امکان را به شما می دهد که بدون نیاز به نگرانی در مورد یافتن پریز برق، در هر مکانی کار کنید.

دریل های با سیم : اگر درلی دارید که از پدر یا مادر بزرگتان به شما ارث رسیده است، احتمالاً یک دریل با سیم خواهد بود که تنها با اتصال به یک پریز برق قابل استفاده است. دریل های سیم دار در اوایل بسیار محبوب بودند، زیرا مدل های بی سیم قدرت لازم برای رقابت با دریل های سیمی را نداشتند. اما امروزه با پیشرفت فناوری تولید این ابزار، محبوبیت خود را به دریل های بی سیم بخشیده است. با این حال، با استفاده از یک دریل سیم دار، دیگر لازم نیست نگران تمام شدن باتری باشید که این مزیت اصلی یک دریل سیم دار است.