شناسهٔ خبر: 160504 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مبارزه با فساد یکی از راه‌های کاهش هزینه تولید است/ به جای تولیدکننده از ثروتمندان مالیات گرفته شود

امیر حسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند اصلاح سیستمی است، گفت: مبارزه با فساد یکی از راه‌های کاهش هزینه تولید در کشورمان است.

به گزارش «نماینده»، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «جهش تولید» گفت: تحقق شعار امسال نیازمند اصلاح سیستمی است و اینگونه نیست که همانند دولت‌های قبل با تزریق پول و ایجاد بنگاه‌های کوچک بتوان این امر را محقق کرد.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان در کشور ما در حوزه صدور مجوز است و هر کسی که بخواهد مجوزی برای تولید بگیرد باید تأیید 17 مرکز را داشته باشد که به طور میانگین اخذ پروانه و مجوز حدود 11 ماه به طول می‌انجامد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: بعد از گذر از این موانع که یک تولیدکننده مسائلی را با گمرک، بانک مرکزی و امثال آن دارد که به طور کلی مجموع اینها باعث می‌شود تا موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان ما ایجاد شود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این مشکل دیگر اینجا است که هزینه تولید در کشور ما بالا است و تولید در کشور ما اقتصادی نیست. یکی از راه‌های مهم کاهش هزینه تولید، مبارزه و مقابله با فساد است چرا که هرچه فساد در جامعه‌ای بیشتر باشد هزینه تولید هم بالاتر می‌رود و لذا باید در این زمینه قوه قضاییه باید محکم جلوی فساد بایستد تا ریسک فساد در کشور بالا رود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات بحث مالیات‌ها است. در کشورهای پیشرفته نه از تولیدکنندگان بلکه از ثروتمندان مالیات اخذ می‌شود اما در کشور ما ثروتمندان مالیات نمی‌دهند و صاحبان کارخانه‌ها و تولیدکنندگان باید مالیات بپردازند.

عضو هیأت رئیسه مجلس  در پایان گفت:‌ رویه صحیح این است که ثروتمندان بابت ثروتی که در اختیار دارند و رفاهشان مالیات بدهند نه اینکه تولید کننده مالیات سنگین بپردازد.