شناسهٔ خبر: 160452 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

نیروهای مسلح در کنترل شهرها به دولت کمک کنند

ابطحی/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: طرح فاصله گذاری برای مقابله با ویروس کرونا باید از قبل تر اجرا می شد.

به گزارش «نماینده»، سید محمد جواد ابطحی  در خصوص طرح "فاصله گذاری اجتماعی" برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مسئولان باید خیلی زودتر چنین طرح‌هایی را اجرا می‌کردند. جالب است برخی می گویند موج دوم سفرهای نوروزی آغاز می‌شود، این سخنان چه معنی می دهد!؟ باید سفت و سخت از تردد خودروها و سفرهای مردم جلوگیری کرد. نیروهای مسلح باید از همان روز ۲۵ اسفند کنترل شهرها را در دست می‌گرفتند و با اعمال مقررات سختگیرانه مانع از هر گونه تردد غیر ضروری می‌شدند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید به اقشار مختلف مردم و به خصوص به افرادی که روز مزد هستند کمک معیشتی کنند. هند به درستی اعلام کرد که ۲۱ روزِ مستمر هیچ کس حق ندارد از خانه خود خارج شود و شهرها را قرنطینه کرد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود. بنابراین شهرهای ایران هم باید حداقل ۳ هفته قرنطینه شود تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود به این معنا که مقررات سفت و سخت برقرار شود و مثل چند روز گذشته نباشد که دسته های عزاداری راه بیندازند و مراسم تشییع جنازه برگزار کنند.

ابطحی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: با توجه به حجم مسافرت ها و تردد در شهرها خیلی دیر اقدام کردیم و طرح فاصله گذاری اجتماعی باید از همان روز ۲۵ اسفند اجرا و مقررات منع آمد و شد برقرار می‌شد. بسیاری از افراد متاسفانه رعایت نمی‌کنند و به راحتی و بدون هیچ حفاظی در شهرها تردد می‌کنند و خود را مسئول نمی‌دانند. عاجزانه از مردم درخواست داریم اصول بهداشتی را رعایت و در قبال یگدیگر احساس مسئولیت کنند