شناسهٔ خبر: 160385 - سرویس جامعه
منبع: فارس

اقدامات مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده

سیل شیراز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تیم های خدماتی و درمانی هلال احمر در مناطق سیل‌زده کشور مستقر شدند و بیش از 20 هزار نفر درگیر سیل هستند.

به گزارش «نماینده»،اسماعیل نجار، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: با توجه به پیشگیری‌های صورت گرفته و اعلام آماده باش به استان‌های درگیر سیل در بعضی از استان‌ها مانند بوشهر و شهرهایی از جمله کنگان و زه‌کلوت کرمان، وقوع سیل داشتیم که در اثر آن نیز بر اساس آمار و اطلاعات رسمی سه نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت:‌ از شب گذشته هلال احمر و دستگاه‌های خدمات رسانی در استان‌هایی که وقوع سیل داشتند خدمات داشتند و تعدادی از افراد درگیر سیل را نجات دادند. در استان های سیلزده بیش از 20 هزار نفر درگیر هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: در بعضی از شهرستان ها مانند زهکلوت کرمان، حدود 12 هزار نفر درگیر سیل بودند که نسبت به اسکان تعدادی از آنها اقدام شده است.

نجار گفت:‌ بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌ها تا ساعت 12 امروز ادامه دارد.

وی درباره میزان خسارت وارد شده به استان‌های سیل زده گفت: برآوردهای لازم در خصوص بروز سیل و خسارت‌های آن در استان‌های مختلف هنوز جمع‌بندی نشده است.