شناسهٔ خبر: 160384 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دنیامالی: باید تسهیلات ویژه‌ای به حوزه تولید اختصاص دهیم

احمد دنیامالی، بندرانزلی منتخب مردم بندرانزلی در مجلس یازدهم گفت: اگر می‌خواهیم فضای کشور به سمت حل معضلات بیکاری و اشتغال حرکت کند باید به سمت خودکفایی برویم و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم.

به گزارش «نماینده»،احمد دنیامالی منتخب مردم بندرانزلی در مجلس یازدهم، در باره شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فضای کشور به سمت حل معضلات بیکاری و اشتغال حرکت کند باید به سمت خودکفایی برویم و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در خصوص تولید اقداماتی انجام شده اما با توجه به نیازها و ظرفیت بازارهای ما می‌توان تولید را رونق داد و خیلی از حوزه‌ها را بی‌نیاز کرد.

 منتخب مردم بندرانزلی در مجلس یازدهم گفت:‌شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های مرتبط با صنایع داخلی همچون ساخت ماشین‌آلات از لحاظ نرم افزاری شرایط خوبی فراهم است و البته اقدامات برجسته‌ای شده اما باید در وهله نخست امید به نگاه به خارج را کمرنگ کنیم و به حل مشکلات با توجه به ظرفیت‌های داخلی اعتقاد و باور داشته باشیم.

دنیامالی با تاکید بر اینکه باید از اشتغال حمایت کنیم، گفت: باید به تولید کننده به صورت مستقیم یا غیرمستقیم یارانه بدهیم و سیستم بانکی ما باید رفتار دیگری را در پیش بگیرد به ویژه در مقوله سرمایه در گردش و تسهیلات ویژه‌ای را به حوزه تولید اختصاص دهد.

وی گفت: جهش تولید یک شعار نیست بلکه می‌توانیم آن را محقق کنیم و اصرار این است که بین حوزه‌ها و ارگان‌های مربوطه با توجه به توصیه رهبری در خصوص تولید ارتباط قوی‌تری شکل بگیرد.