شناسهٔ خبر: 160383 - سرویس سیاست
منبع: مهر

«جهش تولید» مستلزم ورود دانش بنیان‌هاست/اقتصاد را درون‌زا کنیم

پرویز سروری// عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی گفت:مجموعه‌های دانش بیان نقش اساسی در جهش اقتصادی خواهند داشت و یکی از مؤلفه‌های اصلی حرکت از اقتصاد سنتی به اقتصاد صنعتی همین مجموعه ها هستند.

به گزارش «نماینده»،پرویز سروری، فعال اصولگرا و عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره نامگذاری امسال به «جهش تولید» گفت: رهبری معظم انقلاب منظومه‌ای از موضوعات مؤثر در شکوفایی اقتصاد ایران را در سال‌های مختلف عنوان کردند و آنها را به عنوان مؤلفه‌های رسیدن به یک اقتصاد مستقل، مفید، مؤثر و راهگشا مطرح کرده‌اند.

وی افزود: ایشان سال گذشته را با عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند و امسال هم «جهش تولید» را شعار سال انتخاب کردند و طبیعتاً اگر قرار باشد جهشی در حوزه تولید اتفاق بیفتد باید اقدامات بسیار جدی صورت بگیرد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه ما در شرایطی وارد سال جدید شده‌ایم که اقتصاد کشور صدمات جدی در سال پیش دیده است و همچنین بیماری کرونا به همراه ناکارآمدی‌هایی که دولت در چند سال گذشته از خود نشان داده است مجموعه نامبارکی را به وجود آورده که شرایط کشور را دشوار کرده است.

سروری با اشاره به اینکه برون رفت از این شرایط کلید اقتصادی می‌خواهد تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند یک اقدام خارج از روال عادی است و باید تمام مجموعه‌ها دست به دست هم بدهند و مجموعه‌ای از مولفه‌هایی که می‌تواند باعث جهش اقتصادی شود به وجود بیاید و طبیعتاً همه دستگاه‌ها در این موضوع نقش دارند.

وی افزود: قوه قضائیه از این نظر که با عوامل سودجو و ویژه خوار اقتصادی باید برخورد کند در تحقق شعار سال نقش مهمی دارد.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه تاکید کرد: مجلس نقش بسیار مهمی در تنقیح قوانینی دارد که منجر به جهش اقتصاد و تولید کشور می‌شود و من فکر می‌کنم که حتماً همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باید دست به دست هم بدهند تا زمینه‌های شکل گیری جهش در تولید فراهم شود.

وی همچنین گفت: بالاخره جریانات مختلف از جمله تحریم و همین بیماری کرونا نشان می‌دهد که اگر اقتصاد ما درون ریز نباشد نمی‌تواند زمینه‌های اشتغال را در کشور فراهم کند.

سروری تصریح کرد: برای اینکه یک اقتصاد درون ریز و خلاق مؤثر و خودکفا شکل بگیرد باید حتماً مؤلفه‌های آن به وجود بیاید.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم مجموعه‌های دانش بیان نقش اساسی در جهش اقتصادی خواهند داشت و یکی از مؤلفه‌های اصلی حرکت از اقتصاد سنتی به اقتصاد صنعتی همین تشکل‌های دانش بنیان هستند و بدون آنها رسیدن به جهش اقتصادی تقریباً غیر ممکن است.