شناسهٔ خبر: 160374 - سرویس مجلس

نوباوه در گفت‌وگوی اختصاصی با نماینده:

یکی از وظایف مهم مجلس یازدهم، ایجاد راهکارهای جدید برای از بین بردن موانع تولید است

نوباوه/* منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم معتقد است:یکی از وظایف مهم مجلس یازدهم، ایجاد راهکارهای جدید برای از بین بردن موانع تولید است.

بیژن نوباوه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «نماینده» با توجه به اهمیت نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مسأله تولید اقتصادی، تولید صنعتی و کشاورزی یک اولویت برای کسب و کار در کشور است. 

وی بر همین اساس تصریح کرد: حرکتی که طی چند سال گذشته در کشور آغاز شده و الان نتایج خوبی به ویژه در زمینه تولید صنعتی، تولیدات شرکت های دانش بنیان و کشاورزی را شاهد بودیم که قطعاً باید ادامه یابد.

نوباوه با تأکید بر اینکه انگیزه ای که تولیدکنندگان به ویژه جوانان در کشور دارند حتماً می‌تواند راهگشا باشد، گفت: البته مسأله جهش تولید یک ضرورت است و در جهت ارتقا شرایط فعلی چه به لحاظ کمیت یا کیفیت باید اقداماتی را انجام دهیم تا از قافله جهانی عقب نباشیم و اشاره رهبر معظم انقلاب نیز به این همین جهت است.

منتخب مردم تهران در مجلس در ادامه یادآور شد: البته برای انجام این جهش نیاز به سازو کارهایی است که حتماً در این سازوکارها رفع موانع تولید در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه هنوز هم قوانین دست و پاگیر در چارچوب های قانونی در کشور وجود دارد که حتماً این قوانین باید لغو شود، افزود: یکی از وظایف بسیار مهم مجلس جدید نیز همین است یعنی بررسی این راهکارها و ارائه نقطه نظرات و راهکارهای جدید برای از بین بردن این موانع و فکر میکنم این مسأله کاملاً شدنی است؛ چراکه افق های آن در اقتصاد ما کاملاً نمایان شده است.

وی با بیان اینکه الان کمترین وابستگی به نفت را داریم پیدا می کنیم، گفت: این طلیعه امید است و اگر این سیاست ادامه یابد و همه تولیدکنندگان با انگیزه های مضاعف کار کنند قطعا این امر تحقق می یابد.