شناسهٔ خبر: 160330 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مجلس زمینه تحقق «جهش تولید» را فراهم کند

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان باید زمینه را برای محقق کردن شعار سال از طریق تحرک دولت و سایر مسئولان فراهم کنند.

 به گزارش  «نماینده» ، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، درباره نامگذاری سال ۹۹ تحت عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری های اقتصادی برای سال‌های جدید نشان می‌دهند که به تولید ملی و همچنین اقتصاد کشور نگاه ویژه‌ای دارند و به دنبال خروج کشور از بن بست‌های اقتصادی هستند.

وی با اشاره به اینکه تحقق جهش تولید مستلزم این است که قوای سه گانه با یکدیگر همکاری‌های لازم را داشته باشند، ادامه داد: همچنین لازم است که مجلس شورای اسلامی برای سایر قوا و مسئولان ریل‌گذاری کند و زمینه را برای محقق کردن شعار سال از طریق تحرک دولت، سایر مسئولان و بخش خصوصی و تعاون فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که قوای سه‌گانه، بخش خصوصی و همه مردم به میدان بیایند و دست به دست هم دهند، شعار جهش تولید که خواست مقام عظمای ولایت است، محقق می‌شود.

موسوی لارگانی با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما در سال گذشته شاهد رونق تولید بودیم، گفت: خوشبختانه در سال گذشته بسیاری از کارگاه‌های تولیدی ما که به دلیل بدهی‌های بانکی و مالیاتی تعطیل و ورشکسته شده بودند، به میدان آمدند اما ممکن است که این مسئله برای همه ملموس نباشد و بر این اساس، باید در سال ۹۹ اقداماتی انجام شود تا جهش تولید برای همه و به ویژه مردم محسوس باشد و مردم به صورت عینی شاهد تغییر واقعی زندگی خود از لحاظ اقتصادی باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال نباید نگاهمان به بیرون از کشور باشد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور هدفشان این است که با واردات بی‌رویه به ثروت هنگفت برسند که برای تحقق جهش تولید باید به طور کامل واردات کالاهایی که توان ساخت داخلی آن وجود دارد، ممنوع شود.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید لازم است که از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت ویژه‌ای شود، اظهار داشت: لازمه تحقق شعار سال این است که به توان و ظرفیت‌های داخلی خودمان توجه داشته باشیم و نگاه به خارج از کشور را کاهش دهیم و یا به طور کامل قطع کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تحقق شعار سال باید با واردات کالا مبارزه شود و اجازه نداد که کالاهای قاچاق وارد کشور شود، گفت: کالای قاچاق، تولید و اشتغال کشور را نابود می‌کند و برای تحقق شعار سال باید مانع ورود کالاهای بی‌رویه و همچنین کالاهای قاچاق به داخل کشور شد.