شناسهٔ خبر: 160329 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

قاضی‌زاده هاشمی: مردم با قرنطینه خانگی از شیوع کرونا جلوگیری کنند / آمریکا تحریم‌های دارویی را علیه ما ایجاد کرده‌ است

احسان قاضی زاده عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کشور ما باید بتوانیم شروع بیماری کرونا را کنترل کنیم که کنترل این بیماری تا حدی منوط به عوامل زیرساختی است اما بخش عمده آن مستلزم خودمراقبتی مردم است.

به گزارش «نماینده»، احسان قاضی‌زاده هاشمی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا چه توصیه ای برای مردم در ایام سال نو دارید، اظهارداشت : توصیه‌ها به مردم در همه حوزه ها زیاد شده است اما در این زمینه مهمترین مولفه این است که مردم شرایط منطقه‌ای کشوری و جهانی را در نظر گیرند و به این نکته توجه کنند که ما در شرایط تحریم جدیدی هستیم و آمریکایی‌ها تحریم‌های دارویی و ضد انسانی را علیه کشورمان ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر میزان ابتلا به ویروس کرونا افزایش یابد هزینه‌های گسترده‌ای در وهله اول برای خود مردم ایجاد می‌شود و باعث مشکلاتی می‌شود که به هیچ وجه قابل جبران نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که مسئولان اشاره کردند که زیرساخت‌های درمانی کشور کامل و جامع است اما ما دیدیم که در این زمینه با کندی مواجه بودیم و بر این اساس با رعایت نکات بهداشتی باید از شیوع بیشتر این بیماری خودداری شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور ما باید بتوانیم شروع بیماری کرونا را کنترل کنیم که کنترل این بیماری تا حدی منوط به عوامل زیرساختی است اما بخش عمده آن مستلزم خودمراقبتی مردم است و مردم باید در فضای خانگی قرنطینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: خودمراقبتی مردم قطعاً می‌تواند شیوع ویروس کرونا را در کشور مهار کند اما در غیر این صورت مشکلات گسترده‌ای برای کشور به وجود می آید.