شناسهٔ خبر: 160323 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

تحقق جهش تولید با ریل‌گذاری مجلس و اجرای دولت

حسینی کیا/2 عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ، گفت: مجلس آینده می تواند با ریل گذاری و با اجرای دقیق و درست آن از سوی قوه مجریه شعار سال را محقق کرده و تولید در زمینه های مختلف جهش چشمگیر داشته باشد.

به گزارش«نماینده»، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نام گذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری، گفت:رهبر انقلاب در آغاز هر سال با نام گذاری آن سال جهت حرکت کشور در بخش های مختلف را مشخص می کنند.

وی با بیان اینکه امسال به نام جهش تولید نام گذاری شده است، افزود:طبق شعار سال، در سال جاری تمامی واحدهای تولیدی که با کمتر از ظرفیت کار می کنند باید با افزایش توان، تولید آنها را به حداکثر ظرفیت برسانیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه علاوه بر توجه به بازار 80 میلیونی داخلی برای فروش محصولات و کالاهای تولیدی، ادامه داد:تولید محصولات صادرات محور، با کیفیت و رقابت پذیر نیز باید در اولویت باشد تا قابلیت عرضه کالاهای تولیدی در بازار های جهانی و ارز آوری برای کشور وجود داشته باشد.

 حسینی کیا در همین راستا ادامه داد:جهش تولید از یک سوی نیازمند همراهی دولت است تا با حمایت از کارخانجات و کارگاه های تولیدی در زمینه تسهیل قوانین صادرات، سرمایه در گردش آنها،حل مشکلات بانکی و همچنین بیمه ای به جهش تولید کمک کند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر مجلس آینده نیز می تواند با ریل گذاری و با اجرای دقیق و درست آن از سوی قوه مجریه شعار سال را محقق کرده و تولید در زمینه های مختلف جهش چشمگیر داشته باشد.

نماینده مردم صنقر در مجلس اضافه کرد: همچنین مجلس می تواند در صورت وجود خلا قانونی با وضع قوانین جدید مانند ممنوعیت واردات در زمینه کالاهایی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد و علاوه بر این با نظارت بر حسن اجرای مصوبات به تحقق شعار سال کمک کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین ظرفیتهای کشور که مقفول مانده و به اعتقاد بنده باید جهش بزرگ پیدا کند حوزه معدن است، حوزه معدن می تواند جای نفت را با توجه به بازار آن بگیرد و معتقدم اگر این حوزه فعال شود می تواند کمک زیادی به تحقق شعار سال کند.

حسینی کیا در پایان با اشاره به شرکت های دانش بنیان و نقش آنها در جهت رسیدن به شعار سال 99 ، گفت: شرکت های دانش بنیان امکانات کشور را بروز و کاربردی می کنند لذا حمایت از آنها در سال جاری می تواند نقش کلیدی برای تحقق این شعار داشته باشد.