شناسهٔ خبر: 160261 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیات آخرین جلسه سران قوا در سال ۹۸ را تشریح کرد

تصویب کلیات طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا در نشست سران قوا

سران قوا

به گزارش «نماینده»،سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست اخیر سران قوا، گفت: در این جلسه مصوب شده که از مشاغل و واحدهای تجاری و خدماتی که بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیل و متحمل خسارت شده اند، حمایت شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه قرار است تا دولت از طریق وزارت صنعت ، معدن وتجارت مصادیق واحدهای تجاری و خدماتی، تعداد و همچنین میزان خسارت را ارزیابی و بررسی کرده و خسارتهای به وجود آمده را جبران کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کمک دولت به این واحدها در حوزه های بانکی و همچنین بیمه ای خواهد بود، اظهار داشت: در حوزه بانکی مقرر شده واحدهایی که بدهی بانکی دارند، اقساطشان ۳ ماه به تاخیر بیفتد به گونه ای که هیچ خسارت تاخیر تادیه از آنها اخذ نشود.

شاهرودی در همین راستا ادامه داد: همچنین مقرر شده تا سازمان بیمه تامین اجتماعی نیز به واحدهای آسیب دیده ۳ ماه مهلت دهد و حق بیمه ها را وصول نکند تا سوابق بیمه اشخاص با مشکل مواجه نشود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تاکید کرد: کلیات طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا در نشست سران قوا تصویب شده و قرار است تا دولت جزئیات آن را بررسی و اجرا کند.