شناسهٔ خبر: 160259 - سرویس مجلس
منبع: مهر

دروغگویی در لباس نمایندگی مجلس/ پالس‌های محمود صادقی به کجاست؟

محمودصادقی با توجه به دروغ های پی در پی محمود صادقی می توان صفت «دروغگویی» را برای این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم عنوان کرد.

به گزارش «نماینده»،محمود صادقی که از فهرست امید اصلاح‌طلبان وارد مجلس شورای اسلامی شد یکی از نمایندگان جنجالی است که در چندین مورد بی پروا به تهمت پراکنی و دروغ می‌پردازد؛ او در توئیت های جنجالی مطالب کذب نسبت به شخصیت‌ها و برخی نهادهای نظام مخابره کرده است که برخی از مطالب او با استقبال گرم رسانه‌های معاند روبه رو شده است، برخی دیگر از مطالب او هم از سوی مسئولان مربوطه تکذیب شده است.

آنچه در این گزارش پیش رو دارید گوشه‌ای از دروغ گوییهای محمود صادقی از نمایندگان لیست امید مجلس دهم است.

کرونا و دروغ «محمود صادقی»

چندی پیش بود که این نماینده اصلاح طلب مجلس در توئیتی خبر داد: «تست کرونای من مثبت شد. این پیام را در شرایطی می‌دهم که چندان امیدی به ادامه‌ی حیات در این دنیا ندارم.»، اعلام این خبر در رسانه‌ها بویژه رسانه‌های اصلاح طلب بازتاب پیدا کرد و سرانجام او پس از چند ساعت در فایل تصویری که در کانال شخصی خود منتشر کرد گفت: تست کرونای او مثبت است اما حالم خوب است؛ نمی‌خواستم شما را نگران کنم. ان شاءالله با وحدت، همکاری و رعایت اصول بهداشتی هرچه زودتر بر این ویروس غلبه پیدا می‌کنیم.

او در حالی از مبتلا شدن خود به ویروس کرونا خبر داده بود که در اواخر سال جاری اعلام کرد تست کرونای او منفی در آمد. البته اعلام خبر مبتلا شدن این نماینده اصلاح طب به ویروس کرونا که دروغی بیش نبود فقط با نگرانی و دلسوزی یک ضد انقلاب مواجه شد.

«علیرضا نوری زاده» مدیر و مجری شبکه ماهواره‌ای ضد انقلاب از مبتلا شدن این نماینده مجلس به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: برای محمود صادقی آرزوی شفا می‌کنیم، به او نیازمندیم!

انتخابات و اتهام زنی به شورای نگهبان

محمود صادقی در چند توئیت از عملکرد شورای نگهبان در پی عدم احراز صلاحیت همفکران او در آوردگاه انتخابات مجلس یازدهم انتقاد کرد و در یک توئیت از پیشنهادهای میلیاردی برای واسطه گری در تأیید صلاحیت‌ها خبر داد و مدعی شد: «در این دوره از انتخابات واسطه‌ها نرخ تأیید صلاحیت را بعضاً تا چهار میلیارد تومان بالا برده‌اند؛ چه شود این مجلس یازدهم!»

او البته علاوه بر انتشار این خبر کذب با ارسال نامه‌ای خطاب به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته بود: بر اساس شواهدی که وی به حفاظت اطلاعات شورای نگهبان ارائه کرده، این موضوع پیش از این نیز سابقه داشته است.

صادقیِ اصلاح طلب در حالی با توئیت های خود به جدال شورای نگهبان پرداخته بود که عباسعلی کدخدایی قائم مقام و سخنگوی این نهاد در واکنش به ادعاهای این نماینده مجلس گفت: آقای محمود صادقی به دلیل اتهامات خلاف واقعی که به شورای نگهبان نسبت داد حضوراً عذرخواهی کرد اما باز به اظهاراتش ادامه داده که آن را پیگیری می‌کنیم.

صادقی با توئیت های جنجالی خود نوک پیکان را به سمت شورای نگهبان در انتخابات قرار داده بود و در این مسیر برادر او که یک حقوقدان شناخته می‌شود به دفاع از اظهارات او پرداخت و گفته بود: ممکن است شما به عنوان یک کاندیدا به این‌ها پول هم بدهید، ولی آنها نتوانند تأیید صلاحیت شما را بگیرند، اما حقیقت این است که این واسطه‌ها وجود دارند.

اظهارات خلاف واقع برادران صادقی با تکذیب سخنگوی دستگاه قضا مواجه شد؛ غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری اتهامات وارده به شورای نگهبان برای واسطه گری در انتخابات را رد کرد و گفت: واسطه گران هیچ ارتباطی با شورای نگهبان نداشتند و کلاهبردار هستند.

اتهام خلاف واقع درباره یک مرجع تقلید

اتهامات خلاف واقع محمود صادقی تازگی ندارد؛ دایره اخبار کذب او پیش از این صدای فعالان اصلاح طلب را بلند کرده بود.

این نماینده یکی از بدهکار بانکی را به آیت الله مکارم شیرازی نسبت داد. این درحالی است که در گذشته نیز این موضوع توسط دفتر این مرجع عالی‌قدر تکذیب شده بود. صادقی این تهمت را در واکنش به صحبت‌های آیت الله مکارم شیرازی درباره اصرار برخی به ورزشگاه رفتن زنان و دختران مطرح کرد. اما بعد از آن، این نماینده توئیتر باز در توئیتی دیگر بدون عذرخواهی عنوان کرد که تهمتی که زده غلط است و فرزند آیت الله مکارم شیرازی در تماس تلفنی این موضوع را تکذیب کرده است.

توئیت صادقی در واکنش به سخنان آیت الله مکارم شیرازی که به وی تهمت ارتباط با یکی از بدهکاران بانکی را زد

توئیتی که صادقی در آن تهمتی که درباره آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد را تکذیب کرد اما بدون عذرخواهی!

FATF و دروغ سازی «محمود صادقی»

محمود صادقی در راستای دروغ پراکنی های خود این بار از FATF نام برد و مدعی شده بود که بیت رهبری موافق FATF است!

او در توئیتی نوشت: «مراجع امنیتی و نظامی ایران و دفتر رهبر انقلاب که بعضاً نسبت به لوایح مبارزه با پولشویی نظر مساعد نداشتند، پس از توضیحات کارشناسان اقتصادی و بانکی تغییر نظر دادند؛ این موضوع را دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس چندین بار در جلسات علنی و غیرعلنی اعلام کرده‌اند.»

این دروغ نماینده اصلاح‌طلب درحالی بود که پیشتر ادعای برخی اشخاص درخصوص «نظر مساعد دفتر رهبری درباره لوایح مبارزه با پولشویی» توسط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تکذیب شده بود.

دروغ درباره آستان قدس رضوی

او همچنین در توئیتی با ارجاع به یک منبع ناشناس ادعا کرد که درهای «پی‌وی‌سی» سرویس بهداشتی حرم امام رضا (ع) ساخت کشور اتریش هستند؛ دروغی که با واکنش سوی مسئولان ذی روبه رو شد. دبیر انجمن صنایع پروفیل یو پی وی سی و در و پنجره ایران با بیان اینکه موضوع که درهای سرویس‌های بهداشتی حرم امام رضا کار شرکت «بوتیا صنعت» است گفته بود، ساخت این درها کاملاً با استانداردهای جهانی مطابقت می‌کند.

دروغ احضاریه از دادگاه

اظهارات متناقض این نماینده حاشیه ساز شامل خود او نیز شده بود، صادقی ۶ آذر سال ۹۵ در صفحه شخصی خود از احضار وی به دادسرا خبر داده بود اما سه روز بعد از این توئیت [۹ آذر] در صفحه شخصی اش مدعی شد: برخلاف اظهارات دادستان محترم تهران تاکنون هیچ احضاریه‌ای به اینجانب ابلاغ نشده است.

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب در حالی ۷ خرداد سال آینده عبای وکلات مجلس را از تن خارج می‌کند که در دوره نمایندگی مجلس چندین مورد نسبت به برخی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشور دروغ پراکنی کرده و سپس با آشکار شدن واقعیت مجبور به تکذیب سخنان خود شده است! و سوال دیگری که مطرح می‌شود دروغگویی های محمود صادقی بر چه اساسی مطرح می‌شود و به کجا پالس می‌دهد؟