شناسهٔ خبر: 160052 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

حسینی:سامانه حقوق و مزایا متولی ندارد

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه سامانه حقوق و مزایا متولی ندارد، گفت: طبق گزارش تفریغ بودجه 1700 میلیارد تومان خارج از ضوابط به کارمندان پرداخت شده که تخلف است.

به گزارش «نماینده»، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به وضعیت سامانه حقوق و مزایا طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، اظهارداشت: سامانه حقوق و مزایا آنطور که طبق قانون آمده اجرا نشده چون دولت نخواسته است و هر بار توجیه می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: برای انجام یک کار ۶۰ نفر مسئول تعیین می‌شود اما هیچ کس آن را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه البته حکم صریح در قانون برنامه ششم در رابطه با متولی سامانه هم وجود ندارد و متولی دقیق آن را مشخص نکرده است، بیان داشت: وزارت دارایی، سازمان اداری استخدامی سازمان برنامه و بودجه هر کدام چیزی در این باره می گویند. بارها برای تعیین تکلیف این موضوع جلسات کارشناسی گذاشتند اما آن شفافیت و چیزی که مد نظر قانون گذار باشد بدست نیامد. یک سامانه و قسمت هایی از آن ایجاد شده اما نتیجه نداشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حقوق های نجومی طبق گزارش تفریغ بودجه بوده و ارتباطی با سامانه حقوق مزایا ندارد، اظهار داشت: دستگاه های نظارتی و مجلس باید به موضوع حقوق های نجومی ورود کنند. در حال حاضر طبق گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ برخی مدیران نسبت به افزایش حقوق سالانه، رقم بیشتری دریافت کرده‌اند که گزارش آن به دادسرا ارسال شده است.

ادامه داد: در این رابطه ۲۴۱ نفر از مدیران دولتی  حقوق بیش از سقف حدود ۲۴ میلیون تومان تعیین شده از سوی دولت،  دریافت کردند و گزارش‌ها نشان می‌دهد تا 53 میلیون تومان در ماه نیز حقوق گرفته اند. بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به این مدیران پرداخت شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی دیگر از تخلفات را مربوط به پرداخت‌های خارج از قانون به کارمندان دانست و گفت: در این رابطه 1700 میلیارد تومان خارج از قانون و پرداخت شده است که قالب ماموریت، کارت هدیه، بن خرید و یا نظایر آن باشد.

وی ادامه داد: اضافه پرداختی به کلیه کارکنان دولت در قالب ۳۶۰ پرونده به دادسرای دیوان محاسبات رفته است.