شناسهٔ خبر: 160037 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

نقوی حسینی: بازنشستگان فرهنگی را دریابید

سید حسین نقوی حسینی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده مردم ورامین و پیشوا با اشاره به شرایط اقتصادی سخت فرهنگیان، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه و دولت باید برای فرهنگیان به ویژه بازنشستگان فرهنگی قدم جدی و محکمی بردارند.

به گزارش «نماینده»، سید حسین نقوی حسینی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه معلمان و خانواده بزرگ فرهنگیان به جهت همکاری خوبی که در این روزها برای مقابله با کرونا داشتند، گفت: معلمان با راهنمایی دانش‌آموزان تلاش بسیار کردند تا با مشارکت و همکاری در این امر مهم شرکت داشته باشند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه بودجه سال 1399 به شورای نگهبان ارسال شده و احتمال ارجاع مجدد به مجلس برای رفع ابهامات وجود دارد؛ از این رو کمیسیون تلفیق بودجه و دولت باید برخورد واقعی با توقعات و انتظارات فرهنگیان داشته باشند زیرا با شعارزدگی نمی توان کاری انجام داد.

وی افزود: شرایط اقتصادی فرهنگیان به لحاظ حقوق و مزایا سخت شده، این گروه از افراد جامعه در سطح پایینی قرار گرفتند و اداره خانواده فرهنگیان به ویژه بازنشستگان فرهنگیان با تورم بیش از 50 درصد، سخت و دشوار است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه و دولت برای بازنشستگان فرهنگی باید قدم جدی و محکمی بردارند. دولت همچنین تخصیص منابع فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی را باید در اولویت قرار دهد.