شناسهٔ خبر: 159732 - سرویس مجلس
منبع: فارس

فرمند: ارجاع بودجه به کمیسیون بهانه لاریجانی بود

فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه به جای آنکه 191 نماینده در جلسه رسمی مجلس حضور داشته باشند فقط 172 نماینده درصحن بودند گفت: ارجاع اصلاحات بودجه به کمیسیون تلفیق بهانه لاریجانی برای عدم رسمیت جلسه بود.

 گزارش «نماینده»، فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مدیریت علی لاریجانی در ختم جلسه امروز (سه‌شنبه 6 اسفند) مجلس گفت: جلسه امروز مجلس به حد نصاب نرسیده بود که بخواهد ختم پیدا کند.

وی افزود: جلسه امروز مجلس با 168 نفر شروع و 172 نفر پایان یافت. این در حالی است که ما حتی جلسه غیرعلنی هم داشتیم و عملا جلسه به حد نصاب لازم برای به رسمیت یافتن نرسیده بود.

نماینده مردم میانه در مجلس تصریح کرد: برای آنکه جلسات علنی مجلس رسمیت پیدا کند باید حداقل 191 نماینده در صحن حضور داشته باشند. این در حالی است که متاسفانه خیال نمایندگان از آینده راحت است که یا رای نیاورده‌اند یا اینکه رای آورده و مشغول جشن و شادی و پارتی هستند.

فرمند گفت: متاسفانه مدیریت آقای لاریجانی همگان را خسته کرده است و هر طور دلش بخواهد رفتار می‌کند و هر طور دلش بخواهد آئین‌نامه را اجرا می‌کند و هر طور دلش بخواهد رای می‌دهد.

** لاریجانی اجازه بیان انتقاد را به نمایندگان مخالف کلیات بودجه نداد

وی افزود: در جلسه غیرعلنی مجلس نمایندگانی که از نظر فکری نزدیک آقای لاریجانی بودند فرصت بیان نظرات خود را درباره بودجه پیدا کردند. این در حالی است که وقتی تعدادی از نمایندگان برای بیان نظرات خود در خصوص معایب بودجه ثبت نام کرده بودند و وقتی قرعه کشی شد نتیجه قرعه‌کشی را رعایت نکردند در حالی که تعداد زیادی از نمایندگان درباره وضعیت آینده بودجه و لزوم اصلاحات آن طبق آئین‌نامه داخلی مجلس حرف داشتند که بزند.

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: آقای لاریجانی در جلسه غیرعلنی امروز نسبت به نتایج قرعه کشی بی‌تفاوت بوده و به آن اهمیت نداد و اعلام کرد باید رای استمزاجی بگیریم د ر حالی که این رای معنا ندارد چرا که باید چند تن از نمایندگان منتقد صحبت می‌کردند و سپس درباره رای استمزاجی اقدام می‌شد.

** لاریجانی بودجه 99 را بهانه ندیدن حد نصاب جلسه کرد

فرمند گفت: متاسفانه فکر و ذکر رئیس مجلس آن است که باید فقط بودجه داشته باشیم در حالی که او هم مثل دیگر نمایندگان یکسان است. و باید اجازه دهد نمایندگان منتقد درباره معایب بودجه اظهارات خود را بیان کنند نه اینکه مانع شوند، نمایندگان مجلس روز گذشته با رای قاطع کلیات بودجه 99 را رد کردند ولی آقای لاریجانی این رای را قبول ندارد.

وی تصریح کرد:‌متاسفانه آقای لاریجانی توانای اداره جمع و جور کردن نمایندگان را برای برگزاری جلسات مجلس ندارد و امروز گویا برای آنکه بهانه‌ای به دست مردم ندهد که مجلس خراب نشود جلسه مجلس را ختم کرد.

** مشارکت پایین مردم در انتخابات در اعتراض به مجلس و دولت بود

نماینده مردم میانه در مجلس گفت:‌ متاسفانه مجلس خیلی وقت است خراب شده است و مردم دیگر آن را در راس امور و همه کاره نمی‌دانند و به دلیل ناراحتی از عملکرد مجلس است که آنها پای صندوق رای نیامدند در حالیکه مردم نظامشان را دوست دارند و انتقادی به آن ندارند و فقط نسبت به عملکرد مدیران انتقاد دارند.

فرمند گفت: پیام مشارکت پایین مردم در انتخابات نارضایتی مردم از مدیریت‌های مسئولین و کارگزاران است. و آنها اعلام کردند که از رئیس‌جمهورشان و مجلس‌شان ناراحت هستند.

وی افزود:‌وقتی نمایندگان مجلس امروز به جلسه علنی نیامدند نشاندهنده آن است که رئیس مجلس  توانایی انجام کار را ندارد.

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: آقای لاریجانی در جلسه غیرعلنی امروز اعلام کرد که برای آنکه آبرویمان نرود باید جلسه را ختم کنیم و کمیسیون تلفیق اصلاحات کلیات بودجه را انجام دهد. در حالی که مجلس زیر سؤال رفته است.

فرمند گفت: باید آقای لاریجانی با مردم صادق باشد و به صراحت بیان کند چون جلسه مجلس به دلیل عدم حضور نمایندگان رسمیت و قانونی ندارد ختم می‌شد نه آنکه کمیسیون تلفیق بخواهد اصلاحات لایحه بودجه 99 را انجام دهد.

** برداشت 85 هزار میلیارد تومان از جیب مردم در سال 99

وی افزود: آقای لاریجانی و هیأت رئیسه نمی‌تواند بودجه سال آینده را  هر طور که میخواهند  به خورد ملت دهد. این در حالی است که 85 هزار میلیارد تومان می‌خواهند از جیب مردم قرض بگیرند و باید مشخص شود چه زمانی می‌خواهند این بدهی را پس دهند. این در حالی است که ما سال جاری هم حجم زیادی پول دولت از بانک مرکزی استقراض کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس افزود:‌در بودجه سال آتی درصد افزایش حقوق کارمندان 15 درصد دیده شده در حالی که تورم بیش از سه برابر این رقم است.

** مجلس امروز حد نصاب دو سوم حضور نمایندگان را نداشت

فرمند خاطرنشان کرد: من پس از صحبت‌های آقای لاریجانی مبنی بر ختم جلسه امروز مجلس در مقابل هیأت رئیسه حاضر شده و اعتراض کردم که نمایندگان منتقد بودجه سال 99 حرف‌های خود را بیان نکردند و چرا رئیس مجلس و هیات رئیسه اینگونه رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه جلسه علنی امروز مجلس حدنصاب دو سوم حضور نمایندگان را نداشته است گفت: همفکران آقای لاریجانی از تصمیم‌گیری او ناراحت نبودند اما دست به عصا حرکت کردن در کشور حد و حدودی دارد و متاسفانه اینگونه رفتارها و سوء مدیریت‌ها منجر به زیر سؤال رفتن تمام اعتقادات‌مان شده است.

فرمند گفت:‌ وقتی رئیس‌جمهور به صراحت می‌گوید من نمی‌توانم با نگاه داخلی مملکت را اداره کنم، حفظ آبرو کجاست در حالی که همه دنیا به ریش ما می‌خندند و می‌گویند وقتی خارجی‌ها نباشند ایرانی‌ها می‌میرند در حالی که ترامپ هم این حرف را می‌زند و متاسفانه قدم به قدم موفق شده است.

وی گفت: وقتی تعداد زیادی از آقازادگان و فرزندان مسئولین خارج از کشور تحصیل می‌کنند آبروی کسی به خطر نمی‌افتد در حالی که مردم در حجم زیادی از مشکلات خود غوطه‌ورند.