شناسهٔ خبر: 159507 - سرویس مجلس
منبع: فارس

نماینده‌ای که با پول مُتمَوّلان به بهارستان برود وکیل مردم نیست

حجت الاسلام سلیمی نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه افرادی که با پول متموّلان به بهارستان می‌رسند نماینده مردم نبوده و عضو کانون‌های قدرت و ثروتند، گفت: تحلیل نمایندگان نباید وارداتی و از اذهان سیاسیون ورشکسته باشد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، درباره نامزد اصلح در انتخابات گفت: وکیل مردم در مجلس باید شناخت صحیحی از اوضاع کشور داشته و تحلیل دقیق و برگرفته از بصیرتش داشته باشد نه اینکه تحلیل او وارداتی و از سوی سیاسیون ورشکسته باشد.

وی افزود: نماینده مجلس نباید وابسته به اصحاب قدرت و ثروت باشد؛ افرادی که با پول متمولین به بهارستان می‌رسند نماینده مردم نیستند بلکه نماینده کانون‌های قدرت و ثروت هستند.

** لفظ نماینده ساده زیست کافی نیست

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده‌ای که تعلق حزبی داشته باشد، در بزنگاه‌های خاص قطعا احزاب، گروه‌ها و جریانات او را وادار به تصمیم‌گیری یکسان و شبیه هم‌قطارانش خواهند کرد که منافع ملی ذبح خواهد شد.

وی گفت: نماینده مردم به معنای واقعی کلمه باید ساده‌زیست باشد و تنها لفاظی این موضوع کافی نیست؛ چراکه مردم باید او را از متن جامعه دانسته و تفاوتی بین خود و او احساس نکنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: وکیل مردم در مجلس باید از شجاعت و قاطعیت خاصی برخوردار بوده و از تشر رئیس‌جمهور، وزیر و مسئول نترسد.

** نماینده باید بتواند مقابل کاستی‌ها و کوتاهی‌های دولت بایستد

وی ادامه داد: نماینده مجلس نباید فریب بخورد؛ چراکه سابقه نشان داده که متاسفانه برخی نمایندگان مجلس در موضوع برجام و AFTF و CFT و قراردادهای نفتی با ساده‌اندیشی خاصی فریب خوردند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامزد اصلح آن است که اولویت‌های کشور را شناخته و موضوع اصلی را فرعی تلقی نکند.

وی افزود: کار برای مردم اولویت اصلی کشور است ضمن اینکه اشتغال و رفع مشکلات یومیه از موضوعاتی است که باید صریحا تعیین تکلیف شود.

سلیمی با بیان اینکه دولت فعلی کم‌کار بوده و نماینده بعدی مجلس باید بتواند با نظارت کافی مقابل کاستی‌ها و کوتاهی‌های دولت بایستد، گفت: او باید بتواند در امورات آینده کشور ریل‌گذاری کند.

**نامزدهایی که راهکار رفع مشکلات را در خارج می‌دانند نماینده مردم نیستند

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم و نمایندگان آن باید انقلابی بوده و خود را پیشقراول و خاکریز اول مقابله با دشمنان بدانند، ضمن اینکه وکیل مردم باید جان‌فشان ملت بوده و ترسو نباشد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم باید به نامزدی رای دهند که برنامه داشته و با شجاعت و انقلابی‌گری آن را پیگیری کند.

وی افزود: مردم به کسی در انتخابات مجلس باید رای دهند که راهکار حل مشکلات کشور را در خارج از کشور و با برنامه‌های بیگانگان نداند.

سلیمی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشور برای برون رفت از کشور وجود دارد، گفت: راهکار بسیاری از موضوعات در داخل است و نامزدهایی که راهکار رفع مشکلات کشور را در خارج می‌دانند قطعا نماینده مردم نیستند.