شناسهٔ خبر: 159487 - سرویس مجلس
منبع: فارس

تشریح علت حذف پله‌ پنجم مالیاتی به روایت فولادگر

فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تعیین چهار پله مالیاتی برای سال آینده به عدالت نزدیک‌تر است چرا که ممکن است مدیرانی که بیش از 35 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند مقدار زیادی از حقوقشان کم شده و عملاً افزایش حقوقی را شاهد نباشند.

به گزارش «نماینده»،حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،‌ درباره کاهش پلکان مالیات در کمیسیون تلفیق، برخلاف پیشنهاد دولت، گفت: با آنکه دولت پنج پله را برای مالیات در سال آینده درنظر گرفته بود اما کمیسیون تلفیق با چند اصلاح در نهایت به چهار پله رسید. 

وی گفت: پنج پلکان دریافت مالیات که دولت در سال جاری پیشنهاد داده است، مصوبه سال گذشته مجلس است، ولی بعد از بحث و اظهارنظرهای فراوان و مشورت‌های متعدد، کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که چهار پله به عدالت نزدیک‌تر است چرا که ممکن است مدیرانی که بیش از 35 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، مالیات به نحوی از آنها اخذ شود که حجم زیادی از حقوق آنان کم شود و عملاً افزایش حقوقی را شاهد نبودند. 

وی خاطرنشان کرد: شرایط افزایش حقوق برخی مدیرانی که حقوق آنان بالای 35 میلیون تومان است به نحوی بود که هم افزایش حقوق شامل آنها نمی‌شد و هم مالیات زیادی از آنان اخذ می‌شد. 

وی گفت: کمیسیون تلفیق در بودجه سال 99 مصوب کرد که پله مالیات‌دهندگان دارای حقوق بیش از 35 میلیون تومان حذف شود. 

وی با بیان اینکه تعیین پنج پله برای دریافت مالیات در صحن علنی مجلس در انتهای سال 97 در نهایت منجر به عدم شفافیت در اجرا شد، اظهار داشت: تعیین چهار پله در کمیسیون تلفیق به نظرم بهتر از مصوبه سال گذشته بود، چرا که در این کمیسیون هم نظر دولت مثبت بود و هم نظر مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان عضو این کمیسیون.