شناسهٔ خبر: 159432 - سرویس مجلس
منبع: فارس

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم: شکل‌دهندگان برجام ظلم بزرگی در حق ملت کردند

ابراهیم کارخانه ای/2 ابراهیم کارخانه‌ای گفت: برپاکنندگان برجام در حق ملت ایران ظلمی بزرگ روا داشته‌ و خسارت زیادی را به کشورمان تحمیل کردند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده دوره‌های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی درباره احتمال گام ششم ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: ما باید شجاعانه در برابر اقدامات فریبکارانه و زیاده‌خواهانه دشمن ایستادگی کرده و از استمرار توطئه‌های برنامه‌ریزی‌شده با محوریت برجام جلوگیری کنیم که بر همین اساس عزت و اقتدارمان حفظ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل الحاقی اهرم اصلی توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و متأسفانه بر اساس مفاد برجام، این اهرم در دست دشمنان ماست افزود: استکبار جهانی با استفاده از حربه پروتکل الحاقی می‌تواند در هر زمانی توطئه‌ای ساختگی را علیه نظام اسلامی طراحی و با فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌عملیاتی کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم تصریح کرد: در شرایط کنونی که جمهوری اسلامی ایران  همچنان در برجام حضور دارد اما طرف مقابل می‌تواند بر اساس بند 37 برجام (مکانیسم ماشه) کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت را بازگرداند لذا راه اعمال توطئه و بهانه برای دشمن همچنان باز باقی است. 

کارخانه‌ای اظهار داشت: در شرایط فعلی باقی ‌ماندن کشورمان در برجام به مثابه قرار دادن ایران در لبه تیز توطئه دشمن است که زمان آن را طرف مقابل طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند.

وی گفت: آمریکا و کشورهای همسو با آن می‌توانند در صورت تصویب لغو تحریم‌ها با اکثریت آراء آن را وتو کرده و قطعنامه‌های قبلی را برگردانند. 

نماینده ادوار مجلس افزود: برپاکنندگان برجام در حق ملت ایران ظلمی بزرگ روا داشته‌ و خسارت زیادی را به کشورمان تحمیل کردند. 

وی خاطرنشان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر خواسته‌های دشمن یگانه راهکار موضوع برجام است لذا در صورت فعال شدن مکانیسم ماشه، جمهوری اسلامی ایران باید از معاهده منع گسترش هسته‌ای (NPT) خارج شود.