شناسهٔ خبر: 159410 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

اخذ مالیات از خودرو و مساکن لوکس، گامی برای جلوگیری از معافیت‌های مالیاتی

عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس می‌گوید اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان راهی برای جلوگیری از فرارها و معافیت های مالیاتی است.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ درباره دریافت مالیات از مساکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان و خودروها با ارزش بالای یک میلیارد تومان، گفت: با اخذ مالیات از پردرآمدها نظام اقتصادی کشور متوازن می‌شود، حجم فرارها و معافیت‌های مالیاتی کنونی بیانگر هدف گیری نامناسب و به کارگیری شیوه‌های نادرست اخذ مالیات طی سال‌های گذشته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: در تمام کشورها از افراد پردرآمد مالیات بیشتری نسبت به سایر مردم اخذ می‌شود تا بخشی از منابع مورد نیاز دولت برای تامین کالا با قیمت مناسب برای اقشار ضعیف فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ابراز امیدواری کرد که تمام مواد مربوط به اخذ مالیات‌ مندرج در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای اجرایی شود.

گامی در جهت توسعه پایه‌های مالیاتی

وی مصوبه کمیسیون تلفیق برای اخد مالیات از خانه های لاکچری و خودروهای لوکس را گامی در جهت توسعه پایه‌های مالیاتی دانست و اضافه کرد: همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند منابع موردنیاز برای نوسازی بافت های فرسوده را فراهم کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان راهی برای جلوگیری از فرارها و معافیت های مالیاتی است.