شناسهٔ خبر: 159394 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

نماینده مجلس:ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث ساماندهی کنکور/طرح مجلس مسکوت ماند

میر حمایت میر زاده/2 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث کنکور خبر داد و گفت: به همین دلیل طرحی که در مجلس تدوین شده بود فعلا مسکوت مانده است.

به گزارش «نماینده»،  میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه لایحه ساماندهی کنکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی وزارت علوم، گفت: طبق روال گذشته زمانی که موضوعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده می‌شود در آن زمینه مجلس وردی ندارد.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث ساماندهی کنکور ورود کرده است، ادامه داد: جزئیاتی از لایحه‌ای که دولت به این شورا ارائه کرده، در اختیار مجلس قرار داده نشده است.

نماینده گرمی در مجلس با تاکید بر اینکه برخی از قوانین موجود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی براساس مصوبه و دستورالعمل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع ساماندهی کنکور ورود پیدا کرده طرحی که در مجلس برای این موضوع تدوین شده بود مسکوت مانده تا مشخص شود شورا چه تصمیمی درباره لایحه دولت اتخاذ می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: پس از بررسی لایحه دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارائه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اگر مشاهده کنیم که بازهم در زمینه کنکور خلاء قانونی وجود دارد در این صورت برای رفع این خلاء‌ها مجلس ورود می‌کند.