شناسهٔ خبر: 159375 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ثابتی: دامن شایعه‌پراکنان به مفاسد بزرگ اقتصادی آلوده است

ثابتی ثابتی: دامن شایعه‌پراکنان به مفاسد بزرگ اقتصادی آلوده است

به گزارش «نماینده»،مجتبی ثابتی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب  گفت: جریانات سیاسی در رقابت از تمام بایدها بهره‌مند می‌شوند اما اصلاح‌طلبان هیچ‌گونه خط قرمز یا نبایدی برای خود قائل نیست.

وی ادامه داد: این جریان از هر راهی در جهت بازاریابی سیاسی خود استفاده می‌کند، آن‌ها در حالی دم از شفافیت می‌زنند که خودشان از غیرشفاف‌ترین افراد هستند، در حالی دم از اصلاحات می‌زنند که اکثریتشان با اصلاحات واقعی مخالف‌اند. همچنین این جریان از قانون‌مداری می‌گویند درحالی‌که قانون‌شکن‌ترین جریان سیاسی در کشور محسوب می‌شوند.

ثابتی با بیان اینکه اگر کمی به تاریخ توجه کنید، اقدامات این جریان سیاسی در سال‌های 88 و 96 وجود دارد، گفت: آن‌ها از برابری می‌گویند اما تبلور و تجسم نابرابری و بی‌عدالتی هستند؛ آن‌ها از گفت‌وگو می‌گویند اما از بدگوترین چهره‌های سیاسی هستند. این جریان سیاسی از مردم‌داری دم می‌زند اما دیکتاتوری‌ترین نحله سیاسی است.

وی ادامه داد: زمانی که مردم به آن‌ها رأی می‌دهند در قالب مردم‌سالاری عمل می‌کنند اما زمانی که با غضب و عدم کسب رأی از مردم مواجه می‌شوند، به خیابان‌ها آمده و به بدترین شکل اقدام به قانون‌شکنی می‌کنند.

عضو ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه با تأکید بر این‌که جریان اصلاحات دچار پارادوکس گفتمانی و مفاهیم عقلانی شده است، تصریح کرد: آن‌ها دقیق‌ترین مفاهیم عقلانی را استعمال و به دقیق‌ترین وجه خلاف آن عمل می‌کنند. آنگاه‌که این مفاهیم در راستای منافع سیاسی باشد از آن استعمال و به‌محض آن‌که این مفاهیم در تضاد با منافع و عقاید آن‌ها باشد اقدام به تخریب همان انگاره‌های سیاسی و گفتمانی می‌کنند.

ثابتی افزود: جریان سیاسی اصلاحات طی 40 سال انقلاب اسلامی به‌جز 4 سال از دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، بیشترین نقش را در حاکمیت داشته‌اند. 8 سال دولت آیت‌الله رفسنجانی، 8 سال دولت اصلاحات، 8 سال دولت حسن روحانی و 8 سال جنگ نیز میرحسین موسوی سکان‌دار حقیقی و واقعی دستگاه اجرایی کشور بود، بنابراین این جریان سیاسی باید پاسخگوی وضعیت نابهنجار کنونی در کشور درباره برجام و فتنه 88 باشد اما متأسفانه در مقابل آن‌ها تنها طلبکار هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: جریان سیاسی اصلاح‌طلب متأسفانه با دو قطبی‌سازی و دوگانه‌سازی‌های کاذب برای رسیدن به امیال سیاسی خود استفاده می‌کند، این جریان تاکنون دوقطبی‌هایی را در سطح جامعه طراحی کرده و در ادامه هزینه‌های سنگینی را به نظام وارد کرده است. نباید فراموش کرد که شعار این جریان سیاسی طی 2 سال گذشته «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» بود، اما با شهادت حاج قاسم سلیمانی و قیام ملت ایران و منطقه درصدد مصادره این موضوع بودند. گویا آن‌ها فراموش کردند طی 1 الی 2 سال گذشته تا چه اندازه از جریان مقاومت بد سخن گفته و نهضت‌های انقلابی را تخطئه می‌کردند.

ثابتی با بیان این‌که شگرد دوم جریان اصلاحات دوگانه‌سازی و شگرد سومشان مصادره به مطلوب کردن خوبی‌های انقلاب است، تأکید کرد: این جریان سیاسی طی تاریخ انقلاب اسلامی هرزمانی فرصتی در دست داشت، ضربه‌ای به انقلاب وارد کرد. هرزمانی که مردم به آن‌ها اعتماد کردند متأسفانه با هزینه سنگینی روبه‌رو شدند.

وی با بیان این‌که جریان سیاسی اصلاح‌طلب موجب قطع خطوط اقتصادی کشور شد، افزود: با مواجه‌شدن این جریان با شکست در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حوزه‌های داخلی و خارجی با شکست، اقدام به دوگانه‌سازی می‌کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: مردم تهران شاهد عملکردها هستند و قابلیت مقایسه میان افراد را دارند. کافی است عملکرد دوره چهارم شورای شهر و عملکرد دوره کنونی را مورد قیاس قرار دهند.

ثابتی افزود: شورای شهر تهران در این دوره چند مجتمع تفریحی، فرهنگی، مذهبی یا مترو ایجاد کرده یا چند اقدام زیرساختی انجام داده است؟ این جریان در حوزه عمل‌گرایی به فقر و رکود مطلق رسیده اما بیشتر از گذشته اقدام به تخریب می‌کند و تمام تمرکز و ظرفیتش را معطوف به تخریب جریان اصولگرا و شخص محمدباقر قالیباف می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که جریان اصلاحات تنها به دنبال تضعیف جریان انقلابی است، تصریح کرد: افرادی که اخیراً اقدام به شایعه‌پراکنی علیه قالیباف زده‌اند، عموماً دامن خودشان آلوده به مفاسد بزرگ اقتصادی و سیاسی است. یاشار سلطانی باید اعلام کند که دلیل محکومیتش چیست؟ موسوی لاری و جریان اصلاحات باید اموال خود را اعلام کنند، دولتی‌ها باید بگویند که چگونه حقوق‌های نجومی از گلویشان پایین رفته است! برخی افراد نیز درباره روابطشان با بنیادهای جاسوسی و ضد نظام سخن بگویند؛ جریان سیاسی اصلاح‌طلب کماکان معتقد است، بهترین راه بازاریابی سیاسی، تخریب جریان رقیب است و از این استراتژی کماکان استفاده می‌کند.

فعال سیاسی افزود: تقاضا دارم این جریان عملکرد شهرسازی، فرهنگی و اقتصادی خود را به منصه ظهور گذاشته و جریان رقیب نیز این اقدام را انجام دهد. مردم در مقایسه با گفتمان، ایده‌ها و عملکردها متوجه می‌شوند که ریشه عملکردها، دزدی‌ها و بی‌عدالتی‌ها از کجا نشئت گرفته است.