شناسهٔ خبر: 159300 - سرویس سیاست
منبع: فارس

اصناف 3 کاندیدا در لیست شورای ائتلاف دارند

امراللهی دبیر کمیته اصناف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از کاندیدهای اصناف استقبال شد و خوشبختانه سه نفر از کاندیداهای اصناف در فهرست 159 کاندیداهای معرفی شده به مجمع عمومی در تهران، حضور دارند.

به گزارش «نماینده»، مسعود امراللهی دبیر کمیته اصناف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به مشارکت نمایندگان اصناف در فرایند شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: اصناف جامعه کثیری را در کل جامعه با حدود 3500 واحد صنفی پروانه کسب دار تشکیل می‌دهند که در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

دبیر کمیته اصناف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اصناف بدنه ای از مردم است که در مقاطع مختلف در کنار مردم بوده است اظهار کرد: در اتفاقات گوناگونی چون سیل، زلزله و اتفاقاتی این چنین، بدنه اصناف درکنار مردم بوده است و همیشه پای کار نظام بوده اند.

امراللهی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته بین کمیته اصناف با چهره های شاخص شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در جلسات برگزار شده تصمیم بر این شد تا چهار گروه اقشار، اقوام، احزاب و اصناف تشکیل شود و این برای اولین بار است که برای اصناف در شورای ائتلاف جایگاهی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از کاندیدهای اصناف استقبال و خواسته شد تا مطالبات خود را اعلام کنند که خوشبختانه سه نفر از کاندیداهای اصناف در فهرست 159 کاندیداهای معرفی شده به مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران، حضور دارند.

امراللهی مالیات را مهمترین مطالبه اصناف از نمایندگان مجلس یازدهم دانست و اظهار کرد: بیمه تأمین اجتماعی، مشکلات قانون تجارت و نادیده گرفتن اصناف از مشکلات اصناف است و امید داریم مجلس جدا در راس امور باشد و مطالبات قشر عظیم اصناف را مد نظر داشته باشند و برای آن راه حل ارائه دهند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر شرایط اصناف در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خوب است و افراد معتمد و متعهد پای کار هستند و همین موضوع که برای اولین بار اصناف در سازوکار انتخابات و شورای ائتلاف دیده شد بسیار ارزشمند است.

امراللهی با اشاره به سازوکار معرفی افراد در حوزه اصناف گفت: کاندیداهایی که افراد انقلابی و متعهدی بودند را در بدنه اصناف به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معرفی کردیم، از آنها دعوت و نظرات و تجربیات مطالبات آنها شنیده شد و تعدادی از آنها در هم در بین نامزدهای معرفی شده به مجمع عمومی شورای ائتلاف حضور دارند.

دبیر کمیته اصناف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش پایان صحبت های خود تصریح کرد: اصناف همسو با جریان انقلاب خوشبختانه تا کنون با اهداف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همکاری و همراهی داشتند و در این وضعیت نابسامان بازار بسیاری از این اصناف در راستای همراهی با مردم و مشکلات آنها درصد سودهای خود را پایین آورده اند.

وی افزود: این سرمایه مهم جامعه باید از اهمیت و توجه بالایی برخوردار باشد، تا در این انتخابات با مشارکت حداکثری حضور داشته باشند و بتوانند راه را برای رسیدن به هدف مرتفع کنند و دغدغه های مردم را در حوزه بازار و معیشت مردم پاسخ دهند.