شناسهٔ خبر: 159280 - سرویس سیاست
منبع: فارس

مجلس کارآمد می‌تواند کشور را از بحران نجات دهد

موسی پور عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه مجلس کارآمد می‌تواند ‌کشور را از بحران‌های پیش آمده نجات دهد گفت: مجلس اختیارات گسترده‌ای دارد و اگر مجلسی مردمی و توانمند شکل بگیرد، می‌تواند در همه حوزه‌ها تحول ایجاد کند.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو ناظر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره به اینکه مجلس کارآمد می تواند ‌کشور را از بحران های پیش آمده نجات دهد گفت: مجلس به عنوان قوه قانون‌گذار، اختیارات گسترده ای دارد و اگر مجلسی مردمی و توانمند شکل بگیرد می تواند در همه حوزه ها تحول ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش مهم مجلس در امر قانون‌گذاری و نظارت تصریح کرد: دو وظیفه و کارکرد بسیار مهم برای مجلس تعریف شده است؛ نخست وظیفه قانون‌گذاری که اساس و بنیاد اداره امور کشور در آن نهفته است و دیگری نظارت بر اجرای قوانین و همچنین نظارت بر مسئولینی که قرار است این قوانین مصوب را اجرا کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: اگر یک مجلس توانمند، فعال، قوی و کار آمد شکل بگیرد می‌تواند با درک مسائل جامعه و شناخت اولویت ها، قوانینی وضع کند که ناظر بر همان مسائل و اولویت‌ها باشد و نیز به گونه‌ای بر اجرای این قوانین نظارت داشته باشد تا انحراف و یا بروز مفسده ای امکان پذیر نباشد.

موسی پور گفت: نظارت دقیق و موثر مجلس شورای اسلامی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را رفع و رجوع کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت انتخاب آگاهانه مردم در بهبود وضعیت جاری کشور افزود: ساختار سیاسی و قانونی کشور به گونه‌ای طراحی شده تا با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم نهادها شکل بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت رای مردم و انتخاب آنها در سرنوشت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مردم در قبال همه مسائل کشور مسئولیت دارند، زیرا با انتخاب و با رای آنها است که نهادهای گوناگون کشور شکل می‌گیرند.

عضو ناظر شورای ائتلاف جبهه انقلاب با اشاره به انتخاب آگاهانه و به دور از هیجان تصریح کرد: مردم باید به این نقش آفرینی خود توجه ویژه ای داشته باشند و انتخاب آنها با بررسی، تدبیر، شناخت و هوشمندی صورت گیرد.

حجت الاسلام موسی پور تاکید کرد: اگر رای دهندگان، آگاهانه و به دور از فریب ها و تله های انتخاباتی، افراد انقلابی و ارزشی را شناسایی کرده و راهی مجلس کنند، می توان مجلسی انقلابی و خدوم شکل داد که به دنبال پیگیری مطالبات حقیقی جامعه و رفع دغدغه های معیشتی مردم باشد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات یک مانور سیاسی در برابر دشمنان است، خاطرنشان کرد: در تمام انتخاباتی که در طول دوران مختلف انقلاب داشته ایم، همواره حضور مردم در صحنه به گونه‌ای مانور ایستادگی در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قلمداد شده که دارای پیام های سیاسی گوناگونی برای دشمنان بوده است.