شناسهٔ خبر: 159086 - سرویس سیاست
منبع: فارس

آیا عاملان مشکلات اقتصادی حاضرند شجاعانه مثل سردار حاجی‌زاده عذرخواهی کنند؟

ثابتی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مسببان گرانی‌ها، کاهش صادرات و چند برابر کردن واردات بی رویه، تاکنون به هیچ شکلی عذرخواهی نکرده اند و همچنان از مردم طلبکار هستند.

به گزارش «نماینده»،مجتبی ثابتی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه خون شهید سلیمانی مفاهیم ساختگی غرب را برای همه رسوا کرد، گفت: تاکنون هیچ موردی وجود نداشته که به این اندازه ماتم عمومی ایجاد کند و مردم با را گونه های ذهنی مختلف به میدان بیاورد.

وی ادامه داد: خون شهید سلیمانی، مفهوم انتزاعی دموکراسی را به معنای مردم سالاری دینی تغییر داد و دنیا نمی‌تواند یک مدل عینی بزرگتر از خون شهید سلیمانی را به جهان، برای اثبات مردم سالاری نشان دهد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، تفکر دوگانه برخی جریان های متمایل به تفکر غربی را قابل انتقاد دانست و اظهار کرد: نمی‌شود اکنون از اسم قاسم سلیمانی بهره برداری سیاسی کرد در حالی که چهار سال قبل به عملکرد او در سوریه  و عراق داشت. این افراد یکبار برای همیشه تکلیف را روشن کنند آیا اساس دفاع عملکرد شهید سلیمانی را در قبول دارند یا خیر؟

ثابتی شهادت سردار سلیمانی را دلیل اصلی پیوستگی اجتماعی دانست و گفت: سال‌ها کار  و پژوهش لازم بود تا این پیوستگی اجتماعی ایجاد شود، اما دیدیم که یک دلیل هم کافی است تا شکاف های بین نسلی و اجتماعی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخِ شهادت سردار سلیمانی به تاریخ عطف جمهوری اسلامی تبدیل شد عنوان کرد: در این شرایط کشور ما تهدید می‌شود و کشور در حالت جنگ و آماده باش قرار دارد،  اتفاق ناخوشایند و ناخواسته ای نیز رقم می‌خورد که ناراحتی های زیادی را ایجاد کرد.

ثابتی افزود: همان اشخاصی که عزت را برای کشور به ارمغان آوردند همان ها نیز با شجاعت کامل از اشتباه انسانی نیروی تحت امر خود عذر خواهی کردند ولی آیا کسانی که دم از حکمرانی خوب می‌زنند و عموما از مدعیان اصلاح طلب نیز هستند، می‌دانند که یکی از مولفه های حکمرانی خوب اصل پاسخگویی و پذیرش است؟

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مانند فقر و بیکاری که در سال‌های گذشته چندبرابر شده اظهار کرد: مسببان گرانی های بیش از اندازه، کاهش قدرت خرید، کاهش صادرات و چند برابر کردن واردات بی رویه که باعث بروز مشکلات جدی در اقتصاد کشور شده است تاکنون به هیچ شکلی عذرخواهی نکرده اند و همچنان از مردم طلبکار هستند.

ثابتی در ادامه سردار حاجی زاده را قاسم سلیمانی دیگری دانست و ادامه داد: سردار حاجی زاده در شرایط چهار سال قبل شهید قاسم سلیمانی قرار دارد و از طرف تفکر مخالف و غربگرا با فشار سیاسی روبرو است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: خواهیم دید که ترور شخصیتی و سیاسی سردار حاجی زاده قطعا در آینده ای نه چندان دور نتیجه‌‎ای معکوس خواهد داشت و اعتماد و اعتبار نیروهای انقلابی از دست نخواهد رفت.