شناسهٔ خبر: 159058 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دولت از پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان مناطق خودداری می‌کند

ساری نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: دستگاه اجرا از پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان در این مناطق امتناع دارد و عنوان می‌کند که در قانون فقط لفظ کارکنان آمده و مجلس نیز پیگیری‌های لازم را برای پرداخت این حق بازنشستگان انجام می‌دهد.

به گزارش «نماینده»،علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در بند ج ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه آمده است، حق مناطق جنگی به کارکنان در این مناطق پرداخت شود اما این حق به بازنشستگانی که پیش از این در این مناطق کار کرده‌اند پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: استدلال مجری قانون این است که در قانون برنامه فقط لفظ کارکنان آمده و این حق شامل حال بازنشستگان نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر همین اساس نمایندگان طرحی را با قید دو فوریت تنظیم کرده‌اند که در آن در قالب استفساریه آمده است آیا این حق شامل بازنشستگان نیز می‌شود و امروز دو فوریت آن با 75 درصد آرا به تصویب نمایندگان رسید و با سرعت موضوع پیگیری و خود طرح نیز در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

ساری خاطرنشان کرد: بازنشستگان نیز پیش از این در همین مناطق جنگی فعالیت داشتند و حتی تعداد قابل توجهی از آنها همزمان با جنگ در سمت‌های خود فعالیت داشتند و امروز این حق نیز به آنان تعلق می‌گیرد که از این اضافه‌حقوق برخوردار شوند.

وی در پایان گفت: ما در مجلس پیگیر حقوق بازنشستگان مناطق جنگی در این زمینه تا حصول نتیجه خواهیم بود.