شناسهٔ خبر: 159025 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

ضرورت برخورد با پنهان‌کاران واقعیت سقوط هواپیمای اوکراینی

حجت الاسلام سلیمی یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با طرح این پرسش که چرا چند روز واقعیت علت سقوط هواپیمای اوکراینی را از مردم مخفی کردند، گفت: باید این موضوع توسط مقامات مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و با خاطی و یا خاطیان برخورد شود.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی  با اشاره به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره بروز خطای انسانی در اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی و به دنبال آن سقوط این هواپیما گفت: در وهله اول موشک باران عراق توسط ایران از سمت غرب بوده و ارتباطی با منطقه نداشته است. هر چند که گفته شده ما در حال آماده باش بودیم، اما خطای انسانی باعث این اتفاق شد.

وی با اشاره به توضیحات سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه درباره این اتفاق گفت: صحبت‌های سردار حاجی زاده به نوعی بود که باید به ایشان آفرین گفت که می‌گوید بعد از شنیدن این خبر از خداوند طلب مرگ کرده و عمری مدافع مردم بوده و یا اینکه گردنش از مو باریکتر است و هر تصمیمی را بگیرند اجابت می‌کند.

سلیمی در عین حال گفت: ای کاش در همان لحظات اولیه علت وقوع این اتفاق اعلام می‌شد. سوال این است چه کسانی این اجازه را ندادند و چرا چند روز از مردم مخفی شد. هر چند گفته شد تدابیری برای تکرار نشدن این اتفاقات اندیشیده می‌شود اما نباید فراموش کرد دشمن به نحوی دنبال مشغول کردن افکار عمومی است.

وی با طرح این پرسش که چرا با کوتاهی در اطلاع رسانی زمینه را برای سوء استفاده دشمن فراهم کردیم افزود: دشمن از هر ابزاری برای بازی با افکار عمومی استفاده می‌کند، پس باید بیشتر مراقبت کرد؛ نه اینکه بعد از اینکه رهبری تاکید داشت واقعیت را بگوییم. به مقام معظم رهبری جمعه گزارش دادند که ایشان اصرار داشته واقعیت سریع و صادقانه به مردم اعلام شود. سوال این است که چرا قبل از آن این کار را نکردید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اتفاق تلخ کام انسان تلخ می‌کند، اظهار کرد:‌ این اتفاق سنگین و واقعیتی فوق‌العاده سنگین است هر چند منشأ آن خطای انسانی است اما باید مسئله توسط مقامات ذیربط به نحوی بررسی شود که با خاطی و خاطیان برخورد لازم صورت گیرد. همچنین باید کسانی که اجازه ندادند واقعیات به مردم گفته شود پاسخ دهند چرا چنین کاری نکرده تا زودتر مردم در جریان قرار گیرند.