شناسهٔ خبر: 158942 - سرویس سیاست
منبع: فارس

اخراج ذلّت‌بار آمریکا از منطقه نتیجه انتقام ترور سپهبد سلیمانی خواهد بود

زاکانی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اخراج ذلت‌بار آمریکا از منطقه نتیجه انتقام ترور سردار سلیمانی خواهد بود، تاکید کرد: نابودی رژیم صهیونیستی با این اقدام حماقت‌بار آمریکا، تسریع می‌شود.

به گزارش «نماینده»،علیرضا زاکانی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه اقدام تروریستی و نقض جدی حقوق بشر آمریکا کاملا با خوی جنایتکارانه نظام سلطه و سردمداران شیطان بزرگ تطبیق دارد، گفت: بدون تردید این اقدام جنایتکارانه پاسخ مناسب و در خور را طلب می‌کند که رهبر انقلاب اسلامی از آن به عنوان یک انتقام سخت یاد کردند.

**حاج قاسم باعث شد غرب در منطقه به اهدافش نرسد

وی با اشاره به انگیزه های نظام سلطه در ترور سپهبد قاسم سلیمانی، افزود: نقش حاج قاسم در خنثی سازی توطئه ها علیه ملت های منطقه در چارچوب های قانونی و شئون انسانی و حقوق بشری موجب شد که دولت های غربی به هیچ کدام از دستاوردهایی که  در منطقه پیش بینی کرده بودند، نرسند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره به مجاهدت های شبانه روزی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهارداشت: طراحی های دشمن در تمام میدان‌های شمال آفریقا و غرب آسیا توسط حاج قاسم سلیمانی خنثی شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آمریکا با بیش از ۷ هزار میلیارد دلار هزینه در منطقه، شکست های متعددی را متحمل شده بودند و عامل اصلی آن را محور مقاومت و عنصر کلیدی این محور را حاج قاسم سلیمانی می دانستند.

زاکانی با بیان اینکه آمریکا با این اقدام تروریستی به زعم خود انتقام شکست های متعددش در منطقه را گرفت، تصریح کرد: این جنایت آنها حرکتی فوق العاده تروریستی و ضد حقوق بشری بود.

** انتقام سخت، هم پاسخ مستقیم خواهد بود هم آتش به اختیار

وی با تاکید بر اینکه انتقام سختی در انتظار عاملان این جنایت خواهد بود، عنوان کرد: انتقام سخت ما هم مقابله مستقیم و پاسخ صریح جمهوری اسلامی ایران را شامل می شود و هم به صورت آتش به اختیار از سوی توانمندی های مقاومت سیلی سختی را در منطقه به آمریکا زده خواهد شد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اخراج ذلت بار آمریکا از منطقه نتیجه این انتقام سخت خواهد بود، تاکید کرد: نابودی غده سرطانی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی با این اقدام حماقت بار آمریکا، تسریع خواهد شد.

وی گفت: این شهادت شرایطی را ایجاد خواهد کرد که پایه های مقاومت مسلمین در برابر مستکبرین در سراسر جهان مستحکم شده و به فضل الهی ستون فقرات نظام سلطه خواهد شکست.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به استقبال مردم در عراق و شهرهای مختلف کشور از پیکر حاج قاسم سلیمانی، گفت: این حضور گسترده مردم و استقبال از پیکر این شهید بزرگوار در عراق و ایران موجب بیداری و خودآگاهی جدی و نیز اقبال به حضور در مسیری که این شهید علمدار آن بود، خواهد شد.

زاکانی گفت: این شهید هم در داخل اثرات مهمی در مسیر همگرایی و وحدت و ایجاد ظرفیت های جدید برای خط مقاومت خواهد داشت و هم در منطقه و جهان آثار خود را گذاشته و در آینده نیز خواهد گذاشت.

** باید از زمینه‌سازان پررویی آمریکا گلایه کرد

نماینده سابق مجلس با اشاره با اینکه تعرض دشمن به حاج قاسم سلیمانی، تعرض به یک نفر نبود بلکه جنایت در حق یک ملت بود، گفت: در بخش دیگری از ماجرا باید گلایه ها از کسانی باشد که در داخل کشور از خود تزلزل نشان دادند و زمینه پرویی و بی حیایی آمریکا را فراهم کردند.

زاکانی با اشاره به اینکه رفتار دو گانه آمریکا در فرستادن پیغام برای انتقام در سطحی مشابه و از سوی دیگر تهدید های توئیتری ترامپ، گفت: هیچ کدام از این رفتارهای مسئولان ایالات متحده آمریکا از سر قدرت نیست و نمی دانند که اگر همه سران آمریکا هم جمع شوند به اندازه یک حاج قاسم سلیمانی ما ارزش ندارند.

**تهدید آمریکا از سر استیصال است

عضو شورای نیروهای انقلاب ادامه داد: تهدید کردن های آنها نیز از سر استیصال است؛ صدای لرزان و چهره پریشان دولتمردان آمریکا پشت این تهدیدها دیده می شود، زیرا ۴۱ سال است ملت ایران را تهدید کردند و دیدند که این تهدیدها هیچ اثری ندارد.

وی گفت: ما باید یک اقدام قاطع، هوشمندانه و سختی را انجام دهیم تا دشمن هرگز اجازه تکرار چنین اقداماتی را نداشته باشند؛ اگر ما یک قدم عقب بنشینیم آنها صد قدم جلوتر خواهند آمد.

**برخی هنوز الفبای مبارزه را نمی‌فهمند

عضو شورای ائتلاف در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در داخل کشور شاهدیم که برخی هنوز الفبای مبارزه با استکبار را فهم نمی‌کنند و در همین شرایط پیش آمده نیز توصیه به مذاکره می کنند و در شرایطی که گرگی نسبت به ملت ایران درندگی از خود نشان داده، برخی با این صحبت ها بزرگترین خدمت را به ترامپ می‌کنند.