شناسهٔ خبر: 158936 - سرویس مجلس
منبع: فارس

نمایندگان طرح الزام برای اقدام متقابل در واکنش به ترور حاج قاسم سلیمانی تهیه می‌کنند

سلیمانی نماینده مجلس از تدوین طرح دوفوریتی در مجلس برای الزام دولت به اقدام و پاسخگویی لازم به ترور حاج قاسم سلیمانی خبرداد.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق همفکری صورت گرفته در مجلس، نمایندگان به این جمع بندی رسیدند که طرحی را برای الزام دولت به منظور پاسخگویی و انجام اقدامات لازم در مقابله با ترور حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا تدوین کنند.

وی افزود: این طرح با قید 2 یا 3 فوریت تهیه و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این طرح دولت و نیروهای مسلح ملزم خواهند بود تا اقدامات مناسب را جهت پاسخگویی به آمریکا به دنبال ترور حاج قاسم سلیمانی صورت دهند.

همچنین در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 دی) مجلس شورای اسلامی و پس از نطق علی لاریجانی و محکومیت اقدام جنایت‌آمیز آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نمایندگان در محل هیئت رئیسه تجمع کرده و یکصدا در صحن مجلس شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

نمایندگان مجلس همچنین سینه‌زنان شعار «حسین‌حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سرداده و خواستار انتقام سخت از عاملین ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بویژه آمریکایی ها شدند. 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آقای ترامپ! این صدای ملت ایران است، بشنوید.»

در ادامه این اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 دی) با اتفاق آرا و ۲۳۱ رای موافق، ۲ مخالف طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای ماده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های دولت و غیر دولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.

همچنین به موجب تبصره این مصوبه وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت ۳ ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر ۶ ماه یکبار گزار علمکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارائه نمایند.