شناسهٔ خبر: 158928 - سرویس مجلس
منبع: فارس

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: برای انتقام عجولانه تصمیم نمی‌گیریم / پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس ماست

ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ترور سردار سلیمانی آرامش از آمریکا گرفته شد، گفت: برای انتقام عجولانه تصمیم نمی‌گیریم اما اجازه پایمال شدن خون سردار سلیمانی را نخواهیم داد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه یکشنبه طی سخنانی در جمع نمازگزاران مسجد فاطمی منطقه نیروگاه قم ‌با بیان اینکه سردار سلیمانی عاشق و تشنه شهادت بود، اظهار داشت: حضور 40ساله این سردار رشید اسلام و انقلاب، در جبهه‌ها پاسخگوی عطش او نبود و تنها شهادت او را راضی می‌کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمن به‌دنبال آن بود که با محوریت رژیم صهیونیستی و از بین بردن قدرت ایران اسلامی و نابودی آن، خاورمیانه‌ای جدید ایجاد کند اما سردار سلیمانی تمامی این معادلات را برهم زد.

وی با تأکید بر انتقام سخت از دشمن در پی شهادت سردار سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی نه از جنگ استقبال می‌کند و نه جنگی را آغاز خواهد کرد اما اگر شخصی به این مرزوبوم دست‌درازی کند، آن دست را خرد خواهد کرد.

ذوالنوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دوران بزن‌دررو به پایان رسیده است، تأکید کرد: برای انتقام عجولانه تصمیم نمی‌گیریم اما اجازه پایمال شدن خون سردار سلیمانی را نخواهیم داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تصریح به اینکه پایگاه‌های نظامی آمریکا در اطراف ایران اسلامی در تیررس و زیرپوشش موشک‌های جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اجازه فرار به آمریکایی‌ها را نخواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه با ترور سردار سلیمانی آرامش از آمریکا گرفته شده است، تصریح کرد: به‌هیچ‌عنوان تحت تأثیر فضاسازی آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیریم و روش انتقام در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

ذوالنوری یادآور شد: آمریکایی‌ها به‌خیال خود با ترور سردار سلیمانی پیروز شده‌اند، اما آن‌ها آتشی به‌پا کردند که این آتش دامن خودشان را گرفته و در این آتش خواهند سوخت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس طرح افزایش قیمت بنزین را تصویب نکرده است، ادامه داد: طرحی که در مجلس به‌تصویب رسیده بود افزایش قیمت بنزین در یک بازه زمانی 5ساله بوده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته راستی‌آزمایی توزیع یارانه معیشتی در مجلس گفت: طرح گرانی قیمت بنزین، آن‌هم یک‌شبه، براثر بی‌تدبیری و سوء مدیریت مسئولان اجرا شد و سبب دوچندان شدن فشارها بر زندگی مردم شد.

ذوالنوری عنوان کرد: بنا به فرموده امام راحل، تمامی مشکلات کشور از مجلس است زیرا اگر قانونی علیه مردم به‌تصویب می‌رسد و یا اگر قانونی در کشور به‌درستی اجرا نمی‌شود در هر دو صورت، مقصر مجلس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حل نشدن مشکلات کشور، از ناکارآمدی نظام و انقلاب نبوده بلکه به بی‌مسئولیتی و بی‌تدبیری دولت برمی‌گردد.