شناسهٔ خبر: 158918 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

تهران آماده استقبال از سردار سلیمانی و یارانش

شهید سلیمانی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: شهر تهران با نصب هزاران اکران فرهنگی آماده استقبال از پیکر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش شد.

به گزارش «نماینده»، بعد از انتشار خبر شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی کمیته تبلیغات با حضور معاون امور اجتماعی شهرداری تهران، رییس مرکز ارتباطات و اینجانب تشکیل جلسه داد و طراحی آثار مربوط به شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

برزین ضرغامی‌ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: طرح‌های شهادت حاج قاسم سلیمانی با استفاده از سخنان و پیام‌های مقام معظم رهبری درباره شهادت این سردار آماده شدند. از ظهر دیروز و بعد از اتمام طراحی، اکران این طرح‌ها به صورت گسترده در سطح شهر تهران آغاز شد، امیدواریم شهرداری تهران بتواند وظیفه‌اش را در قبال این مردم بزرگ انجام دهد.

وی تصریح کرد: اکران به صورت گسترده و در سازهای فرهنگی و تجاری در کل تهران انجام گرفته است و 100 درصد مجموع سازه‌های عرشه، بیلبورد و پرتابل فرهنگی به این موضوع اختصاص یافت.

ضرغامی ‌افزود: سازه‌های مناطق و تجاری در حوزه‌های خود و تلویزیون‌های شهری به پوشش حداکثری این موضوع پرداختند و حال و هوای شهر بر روی استقبال از پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی متمرکز شده است. 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: قریب به 1500 سازه با بیش از 30 هزار مترمربع فضا در سطح شهر تهران میزبان این اکران است، در کنار این اتفاق  همچنین پرچم‌های سیاه به اهتزاز در آمده و ریسه های مشکی در سطح شهر تهران نصب شده اند.

وی با اشاره به اینکه شهادت چهار تن از همرزمان حاج قاسم سلیمانی نیز مورد توجه بوده است، ادامه داد: در طراحی‌ها علاوه بر شهادت حاج قاسم سلیمانی شهادت شهیدان ابو مهدی المهندس مجاهد بزرگ جهان اسلام، وحید زمانی نیا، شهروز مظفرنیا، ‌هادی طارمی‌ و حسین پورجعفری نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

ضرغامی‌ تصریح کرد: این اکران‌ها در خطوط 1 تا 4 مترو نیز با تقریبا بیش از 2 هزار مترمربع و 150 لایت باکس نیز صورت گرفته است. همچنین دیروز همزمان با شهادت حاج قاسم سلیمانی سازمان زیباسازی طی فراخوانی برای ارسال آثار هنری و گرافیکی از همه هنرمندان سراسر کشور به منظور ساماندهی فضای شهری متناسب با موضوع شهادت ایشان دعوت کرده است.