شناسهٔ خبر: 158801 - سرویس مجلس
منبع: فارس

در بودجه توجهی به اصلاح ساختار نشده/ لایحه کپی‌برداری از سال‌های قبل است

قاضی پور عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 گفت: در بودجه هیچ توجهی به اصلاح ساختار نشده و لایحه در واقع یک کپی‌برداری از لوایح بودجه سال‌های قبل است.

به گزارش «نماینده»،نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از لایحه بودجه سال 99 گفت: در لایحه بودجه 99 فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح ساختار بودجه عملیاتی نشده و بودجه همانند لایحه بودجه سال 98 است.

وی افزود :‌از این گذشته چاپ و استفاده از اوراق بسیار زیاد است و کار به جایی رسیده که دولت برای پرداخت سود اوراق هم مجدد اوراق چاپ می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: چاپ اوراق در واقع یک آینده فروشی و استفاده از بودجه سال‌های آینده است و بدتر از آن این است که برای پرداخت سود این اوراق باز هم اوراق چاپ شود.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: علاوه بر این همانطور که گفتم در بودجه 99 هیچ توجهی به اصلاح ساختار بودجه نشده و لایحه بودجه 99 در واقع یک کپی‌برداری از لوایح بودجه سال‌های قبل است و هیچ اقدامی در راستای اصلاح آن صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، لایحه بودجه 99 در 17 آذر ماه توسط رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد و این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، در کمیسیون تلفیق مطرح و کلیات آن به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.