شناسهٔ خبر: 158782 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

شناسایی دقیق خانه‌های خالی با طراحی و اجرای سامانه ملی املاک و مسکن

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با طراحی و اجرای سامانه ملی املاک و مسکن، می توان اطلاعات دقیق و جامعی را درباره میزان خانه های خالی به دست آورد، از این رو این سامانه دست سازمان امور مالیاتی را برای اخذ مالیات از این مساکن باز خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نقش راه اندازی سامانه ملی املاک و مسکن در ساماندهی خانه های خالی در کشور، گفت: در شرایط کنونی یکی از عوامل نامتعادل بودن بازار مسکن، وجود خانه های خالی در کشور است که به بازار عرضه نمی شود، متأسفانه در سال های اخیر با وجود تأکید کارشناسان اقدام قابل قبولی برای ساماندهی این حوزه صورت نگرفته است.

وزارت راه و شهرسازی اطلاعات جامع و دقیق برای ساماندهی خانه های خالی ندارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که وزارت راه و شهرسازی اطلاعات جامع و دقیق برای ساماندهی خانه های خالی ندارد، حال در این شرایط برخی مالکان مساکن نیز برای عدم شناسایی خانه های خالیشان اقداماتی همچون استفاده از آب، برق و گاز را انجام می دهند.

شناسایی دقیق خانه‌های خالی با طراحی و اجرای سامانه ملی املاک و مسکن

وی گفت: به طور حتم با طراحی و اجرای سامانه ملی املاک و مسکن، می توان اطلاعات دقیق و جامعی را درباره میزان خانه های خالی به دست آورد، از این رو این سامانه دست سازمان امور مالیاتی را برای اخذ مالیات از این مساکن باز خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که با جذب اعتبارات حاصل از اخذ مالیات از خانه های خالی، این اعتبارات را در راستای سرمایه گذاری برای تولید مسکن هزینه کند، از این رو می توان از خانه های خالی مالیات گرفته و اعتبارات حاصل شده را برای رونق گرفتن بازار استفاده کرد.