شناسهٔ خبر: 158720 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

اعتبار نامه نماینده‌ای که از پول کثیف برای ورود به مجلس هزینه کرده باطل شود

کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس گفت: مجلس اعتبارنامه نماینده‌ای که با پول کثیف وارد پارلمان شده را باطل کند.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت: متاسفانه برخی از کاندیداها برای تبلیغات انتخابات هزینه‌های غیر متعارف می‌کنند که که این اقدام درستی نیست و باعث سلب اعتماد عمومی و رأی دهندگان به کاندیداها می‌شود.

وی افزود: برخی از از افراد برای اینکه از رانت نمایندگی استفاده کنند با  هزینه‌های غیر متعارف ‌از کاندیداها حمایت می‌کند  که این اقدام جرم است و مسئولان ذیربط باید طبق قانون با کاندیدا و حامی متخلف آن برخورد کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه متأسفانه برخی از کاندیداها برای تبلیغات از مردم حوزه انتخابیه با شام و ناهار پذیرایی می‌کند که این اقدام پسندیده نبوده و در شأن مردم نیست.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه بهتر است تا کاندیداها به صورت متعادل و متعارف برای تبلیغات انتخابات هزینه کنند، ادامه داد: ضروریست تا دستگاه‌های نظارتی هزینه کردهای انتخاباتی کاندیداها را زیر نظر داشته باشن دو درصورت مشاهد تخلف به آن ورود کنند.

وی اضافه کرد: بهتر است دستگاههای متولی در صورتی که یک کاندیدا از منابع غیر متعارف برای تبلیغات انتخابات هزینه می‌کند در این باره به وی هشدار دهند و در صورت اصرار فرد طبق قانون با وی برخورد کنند در صورت نیاز وی را رد صلاحیت کنند و یا در مرحله بعد اعتبارنامه وی را را باطل کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر هستید که هزینه انتخاباتی خود را اعلام کنید، گفت: بله، حاضر هستم که هزینه‌کردهای انتخاباتی خود را به صورت شفاف اعلام کنم.