شناسهٔ خبر: 158709 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مردم عقب‌ماندگی صنعت را باور دارند

فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه ناکارآمدی دولت‌ها در اذهان عمومی نهادینه شده است، گفت: اقتصاد با شرطی شدن به برجام، اینستکس و FATF، متوقف شده است.

به گزارش «نماینده»،حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور با مدیریت جهادی موفق به ساخت مدرن‌ترین تسلیحات دفاعی شده است، اظهار کرد: وزارت دفاع با استفاده از چهره‌های علمی، صنایع دفاعی را به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل کرده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، برخی مشکلات ساختاری و مدیریتی را عامل عقب ماندگی صنعت و اقتصاد کشور دانست و گفت: در صنایع دفاعی، استراتژی و راهبرد دقیقی برای پیشرفت داشتیم اما در صنعت و اقتصاد کشور راهبرد ابلاغ شده‌ای وجود نداشت، وقتی هم استراتژی وجود ندارد پیشرفتی هم حاصل نخواهد شد.

فولادگر گفت: به دلیل اینکه مردم به صورت روزمره با مشکلات ناشی از عقب‌افتادگی صنعت و اقتصاد دست و پنجه نرم می‌کنند، این عقب افتادگی موجب شده ناکارآمدی دولت‌ها در اذهان عمومی نهادینه شود.

وی با اشاره به شکست تفکر پیشرفت از طریق غرب در اذهان عمومی گفت: وزیر صنعت اعلام کرد تحت فشار تحریم‌ها خودروسازها توانستند برخی قطعات خودرو را تولید کنند، این امر نشان می‌دهد که تغییر نگاه از وابستگی به غرب به خودکفایی داخل در حال شکل‌گیری است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: نگاه به بیرون، شرطی کردن اقتصاد به موفقیت در برجام، اینستکس، FATF موجب توقف اقتصاد می‌شود، باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های داخلی برای رشد و توسعه کشور استفاده کنیم.

فولادگر ادامه داد: مذاکره و تعامل با کشورهای جهان درست و منطقی است اما باید تکیه کشور بر توان تولید داخل باشد.

وی تصریح کرد: باید زمینه تغییر نگاه مردم از تفکری که راه حل مشکلات را تعامل گسترده با غرب و آمریکا می‌داند به تفکری که بر مدیریت جهادی، انقلابی و اقتصاد مقاومتی تکیه دارد را فراهم کنیم.

فولادگر با تاکید بر اینکه این تغییر تفکر باید در انتخابات آینده اعمال گردد، گفت: انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر پیش‌رو است، مردم باید دقت کنند اگر ضعف‌های مجلس دهم، در مجلس یازدهم ادامه یابد و رفع نشود دولت در مسیر درست پیشرفت و حل مشکلات مردم قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نگیرند و بدون تعهد رأی ندهند، جامعه باید بر اساس بررسی و دقت نظر، نمایندگانی متعهد و انقلابی که دارای گذشته‌ای شفاف و پاک هستند را انتخاب کند. افرادی با سابقه مدیریت جهادی و جوانان متخصص باید ترکیب مجلس یازدهم را تشکیل دهند و باید برای گفتمان سازی در این زمینه تلاش کرد تا تفکری مقابل دولت و مجلس فعلی در مجلس آینده روی کار بیاید.