شناسهٔ خبر: 158626 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی درباره روابط اقتصادی کشورها است

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشورها و گسترش انواع همکاری‌ها با توجه به سنخیت کشورها با یکدیگر است.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی  پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی انجام می شود. در چند دهه اخیر، شاهد جهش قابل ملاحظه کشورهای آسیایی در حوزه های علم، فناوری، تجارت و روش های حل مسائل سیاسی بوده ایم.

وی افزود: نمونه این گونه ارتباطات در سال‌های گذشته  بین دولت ها و مجالس کشورهای آسیایی ملاحظه و سازوکارهایی در حوزه های اقتصاد، امنیت و علم فراهم شده که شانگهای  نمونه ای از آن در عرصه روابط بین  دولت های آسیایی  است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجمع مجالس آسیایی در سال های اخیر، تلاش های خوبی برای ایجاد فرصت های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز  همین تفکر دنبال خواهد شد، چرا که رویکرد قرن معاصر، توجه به تاثیرگذاری کشورهای آسیایی است.

لاریجانی گفت: مجمع مجالس آسیایی فرصت  رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین  کشور ها و گسترش انواع همکاری ها با توجه به سنخیت  کشورها با یکدیگر است.