شناسهٔ خبر: 158559 - سرویس سیاست
منبع: فارس

دولت و مجلس با استفاده از پیوست‌های فرهنگی آسیب‌های طرح سهمیه‌بندی را کاهش دهند

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: دولت و مجلس با استفاده از پیوست‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درباره طرح افزایش نرخ بنزین و سهمیه‌بندی آن منجر به کاهش آسیب‌های این موضوع شوند.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره احتمال اصلاح مصوبه اخیر سران قوا در گران کردن نرخ بنزین و سهمیه‌بندی آن گفت: بعید می‌دانم که قیمت‌ها در این زمینه اصلاح شود.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری از این مصوبه سران قوا حمایت کردند قطعا اصل کار درست است. 

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس با طرح‌ها و پیشنهادات مختلف به دنبال اصلاح میزان سهمیه‌بندی بنزین هستند و بنا دارند تا سهمیه خودروهای شخصی را افزایش دهند.

سلیمی خاطرنشان کرد: احتمال اینکه سهمیه‌های بنزین با مصوبه مجلس برای نوروز و یا سفرهای مردم تخصیص یابد بسیار زیاد است.

وی گفت: باید دولت و مجلس با استفاده از پیوست‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی درباره طرح افزایش نرخ بنزین و سهمیه‌بندی آن منجر به کاهش آسیب‌های این موضوع شوند. 

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس گفت:‌ بعید می‌دانم قیمت بنزین دیگر به روال قبل بازگردد. اما با این حال پیشنهادات مختلفی در مجلس در قالب یک فوریت و 2 فوریت وجود دارد که می‌توان به تصویب یک فوریت طرح شفاف سازی درآمدهای دولت از اجرای افزایش نرخ بنزین اشاره کرد.