شناسهٔ خبر: 158508 - سرویس جامعه
منبع: فارس

دولت و مجلس به هزینه‌های واقعی خدمات درمانی توجه کنند

بیمارستان رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: از مجلس و دولت می‌خواهیم هنگام بودجه‌ریزی به هزینه‌های واقعی خدمات درمانی توجه کنند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران بیان داشت: رشته بیهوشی به عنوان مربی تیم اتاق عمل، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: باید نیازهای این رشته در کشور با تعداد نیروهایی که تربیت می‌شوند، هماهنگ باشد تا اشکال پیش نیاید. همانگونه که این مشکل در جراحی قلب پیش آمده و ما می‌بینیم که در دانشگاه علوم پزشکی تهران که هر سال ظرفیت و درخواست پذیرش ۱۶ نفر را دارد، فقط دو تا سه نفر مراجعه کننده دارد و این یک مشکل جدی است.  

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که رشته بیهوشی قلب ریسک بالایی دارد، افزود: مردم و مسئولان باید بدانند که ارائه خدمات به بیمار در اتاق عمل چگونه است و تیم درمان، چه ریسک و دغدغه‌ای دارند تا بیمار به سلامت از اتاق عمل بیرون بیایید.

ظفرقندی با اشاره به فصل بودجه کشور، گفت: حرکت در مرزهای دانش پزشکی با حرف و عمل محقق نمی‌شود و باید هزینه‌های واقعی خدمات درمانی در بودجه دیده شود.    

وی افزود: از مجلس و دولت می‌خواهیم که در فصل بودجه کشور، به این موضوع توجه جدی داشته باشند، زیرا حوزه سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است.