شناسهٔ خبر: 158451 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

خجسته: تعریف دولتمردان از تورم و بالا رفتن قیمت‌ها با تمام دنیا متفاوت است

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس گفت: تعریف دولتمردان از تورم و بالا رفتن قیمت‌ها با تمام دنیا متفاوت است و با نوع تحلیل‌های ارائه شده قواعد موجود در اقتصاد دنیا را شکسته‌ایم تا جایی که تنها تورم بالای ۱۰ و ۲۰ درصد به چشم می‌آید.

به گزارش «نماینده» امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وعده و وعیدهای دولت درباره جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و مایحتاج عمومی مردم پس از طرح سهمیه‌بندی بنزین، گفت: متاسفانه شاهد موج  جدید قیمت‌ها هستیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت گام موثری برای کاهش فشار بر مردم برنداشته است.

وی افزود: گویی هیچ تمهیدی برای کاهش بی‌اعتمادی اجتماعی حاصل از سهمیه‌بندی بنزین اتخاذ نشده است و معلوم نیست آیا وزیر «صمت» مانند رئیس جمهور از زمان اجرای طرح مطلع بوده یا خیر؟

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: وزیر «صمت» به مردم قول داد که افزایش سهمیه‌بندی بنزین بر روی قیمت کالاها و خدمات اثر نمی‌گذارد و هرگونه افزایش قیمت را ممنوع کرده است اما امروز مردم شاهد گرانی مجدد کالاها هستند.

خجسته عنوان کرد: افزایش کرایه تاکسی‌ها و وانت بارها و در نتیجه افزایش قیمت میوه و تره‌بار و سایر کالاهای ضروری مردم متاثر از افزایش قیمت بنزین باید توسط وزارت «صمت» مدیریت می‌شد و با رصد بازار، با تخلفات برخورد قانونی می‌شد تا مردم ببینند دولت در کنارشان است و مانع افزایش فشارهای خودسرانه اقتصادی می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت در کارنامه خود حتی یک بار نتوانسته قیمت‌های بازار را به صورت دستوری پایین آورده و یا کنترل کند  و معلوم نیست قول و وعده‌های داده شده در این چند روز بر مبنای کدام تجربه تاریخی داده شده است و آیا دولتمردان نمی‌دانستند این موضوع از عهده آنها بر نمی‌آید؟

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه به حالتی افتاده‌ایم که دیگر به تورم تا ۱۰ درصد تورم گفته نمی‌شود و بیشتر به آن نوسان گفته می‌شود، تصریح کرد: تعریف دولتمردان از تورم و بالا رفتن قیمت‌ها با تمام دنیا متفاوت است و با شرایط موجود و نوع تحلیل‌های ارائه شده به صورت کلی قواعد موجود در اقتصاد دنیا را شکسته‌ایم تا جایی که تنها تورم بالای ۱۰ و ۲۰ درصد به چشم می‌آید.