شناسهٔ خبر: 158419 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دولت به اعتراضات مردم درباره عدم دریافت یارانه معیشتی رسیدگی کند

خالقی نماینده خلخال در مجلس با بیان اینکه متأسفانه مردم صداقتی از دولتمردان ندیده‌اند و به همین دلیل وعده نظارت بر بازار را هم باور نمی‌کنند، گفت:‌ دومین اعتراض بخشی از مردم در روزهای اخیر و بعد از گرانی بنزین، عدم دریافت یارانه معیشتی است.

به گزارش «نماینده»، بشیر خالقی نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم حمایت از اقشار ضعیف جامعه بعد از گرانی بنزین گفت:‌ دولت بی‌تدبیری خاصی در نحوه اجرای طرح افزایش نرخ بنزین و سهمیه‌بندی آن انجام داده که باعث ضرر و زیان فراوان به مردم کشور و زیرساخت‌ها شد؛ ضمن اینکه مردمی که با انبوهی از مشکلات درگیر هستند، در شب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) غافلگیر شده و آسیب مالی و روحی دیدند.

نماینده خلخال در مجلس با تأکید بر نظارت دستگاه‌های مختلف بر بازار و قیمت اجناس، کالا و مایحتاج مردم تصریح کرد: هم اکنون نرخ بسیاری از تاکسی‌های شهری و برون‌شهری و همچنین تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی و سرویس‌های مدارس افزایش چشمگیری داشته است، هر چند که گفته می‌شود سهمیه بنزین برای آنان در نظر گرفته‌اند اما این سهمیه کفاف دخل و خرج آنان را نیم‌دهد و فعلاً فقط وعده سهمیه داده‌اند.

خالقی با بیان اینکه با وجود اعلام اعطای سهمیه به خودروهای عمومی اما نرخ کرایه‌ها همچنان گران است،‌ اظهار داشت: نظارت بر قیمت‌ها از سوی ارگان‌های دولتی،‌ اصناف و اتحادیه‌ها بسیار ضروری است.

نماینده خلخال در مجلس با بیان اینکه متأسفانه مردم صداقتی از دولتمردان ندیده‌اند و به همین دلیل وعده اعطای سهمیه بنزینِ بیشتر و نظارت بر بازار را هم باور نمی‌کنند، گفت:‌ مردمی که خود را محق برای دریافت یارانه معیشتی می‌دانند با عدم واریز مواجه شده و نسبت به این اقدام دولت اعتراض دارند که دومین اعتراض آنان به دولت بعد از گرانی بنزین محسوب می‌شود.

نماینده خلخال در مجلس از نهادهای نظارتی و گمرک خواست مقابل قاچاق سازمان‌یافته که از مبادی رسمی صورت می‌گیرد ایستادگی کرده و با متخلفین برخورد قاطعانه‌ای صورت گیرد.

خالقی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس پاسخی برای مردمی که با انبوهی از مشکلات مالی، روحی و بیماری‌ها گرفتار هستند، نداریم.

وی گفت: دولت با غافلگیر کردن کل کشور در اجرای طرح افزایش نرخ بنزین به کلیات مجلس و نمایندگان بی‌حرمتی کرد. بخشی از مدیران دولت نسبت به نمایندگان مجلس صداقت ندارند.