شناسهٔ خبر: 158373 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مصوبه دولت درباره رتبه‌بندی معلمان مثل هندوانه نشکافته است

حاجی بابایی2 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره مصوبه دولت مبنی بر رتبه‌بندی معملان گفت: این طرح مانند هندوانه نبریده است که نمی دانیم حاصل آن برای فرهنگیان شیرین وقرمز است یا سفید وبی مزه.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: طرح رتبه بندی معلمان در سال ۱۳۹۲، در دولت وقت به تصویب رسید وبرای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: براساس آن طرح مصوب که برگرفته از سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است، مقرر شد معلمان در چهار رتبه، مربی، استادیار، دانشیار و استاد رتبه بندی شوند.

وزیر اسبق آموزش وپرورش تاکید کرد: در این طرح مصوب شده بود که نباید حقوق معلمان بعداز اجرای نظام رتبه بندی از ۸۰ درصد حقوق ومزایای اعضای هیات علمی دانشگاهها،با سابقه ومدرک علمی مشابه کمتر باشد.

وی افزود: براساس  نظام رتبه بندی فرهنگیان، مهندسی نیروی انسانی در سیستم آموزش وپرورش نیز لحاظ شده و تعریف وتبیین جایگاه معلم خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری  بود.

حاجی بابایی  با انتقاد از این که مصوبه اخیر نظام رتبه بندی که در دولت مصوب شده است بدون طرح در فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون آموزش مجلس و بی پشتوانه مشورت نمایندگان مردم به تصویب رسیده است گفت، ما نمایندگان مردم به ویژه کمیسیون آموزش وفراکسیون فرهنگیان هیچ اطلاعی از طرح رتبه بندی مصوب اخیر هیات دولت نداریم.

وی تاکید کرد: این طرح مصوب دولت که بنا به گفته وزیر آموزش وپرورش برای اجرا ابلاغ شده است، مانند هندوانه نبریده است که، نمی دانیم حاصل آن برای فرهنگیان شیرین وقرمز است یا سفید وبی مزه .

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: نظام رتبه بندی معلمان اگر بخواهد متضمن احکام هیات علمی باشد براساس ماده ۶۳ برنامه ششم باید توسط دولت به مجلس ارائه شود، ولی اگر بخواهد در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری باشد دولت مصوب  واجرا می کند

نماینده همدان در پایان تاکید کرد: ما هم مانند فرهنگیان منتظر نتیجه کار می مانیم.