شناسهٔ خبر: 158360 - سرویس مجلس
منبع: مهر

طرح دو فوریتی ممنوعیت افزایش قیمت کالاها تدوین شد

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی گفت: ۱۳۰ نماینده مجلس طرح دو فوریتی را امضا کردند که در صورت تصویب نهایی افزایش قمیت کالا و خدمات ناشی از افزایش قیمت بنزین ممنوع می‌شود.

به گزارش «نماینده» احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از تهیه طرح دو فوریتی با امضای ۱۳۰ نماینده در راستای ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات ناشی از طرح مدیریت مصرف سوخت خبر داد.

متن کامل طرح ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات ناشی از طرح مدیریت مصرف سوخت به شرح زیر است:

ماده ۱: بدون مصوبه هیئت وزیران هیچ نهادی حق افزایش قیمت کالا و خدمات ندارد.

ماده ۲: هیئت وزیران موظف است کالاها و خدماتی را که از افزایش قیمت سوخت متاثر می‌شود اعلام و میزان افزایش قیمت این کالاها و خدامات را نیز به صورت رسمی اعلام نمایند.

ماده ۳: ۱۰۰ درآمدهای ناشی ازافزایش قیمت بنزین و ۴۰ درصد از درآمدهای ناشی از محل صرفه جویی مصرف سوخت به حساب خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده های نیازمند واریز شود.

ماده۴: وزارت نفت و سازمان برنامه باید هر ماه  گزارشی از میزان درآمد دولت ناشی از افزایش قیمت بنزین به نمایندگان مجلس ارائه کنند.

ماده۵: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است گزارشی از میزان تخصیص این درآمدها به حساب یارانه های خانواده های کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به نمایندگان مجلس ارائه شود.